Ja, det der adskiller en database fra alt andet data er at der overn på det medfølger et system til at vedligeholde databasen. dvs at systemet vil tage sig af databehandlingen uden du skal tænke på hvordan. du skal bare fortælle systemet hvad du vil have gjort og så finder det selv ud af hvordan det så skal gøres.
På den baggrund vil det føles meget lettere at administrere data men det kræver at du lærer databasesystemet at kende.
Enig med hkb-x. Hvis du har Excel, har du måske også Access.
Brug det. På vanlig MS-måde er der et grafisk brugerinterface, så programmet er let at bruge.
Del data op i mange tabeller (poster og felter) med primærnøgler, der kan referere til hinanden (medarbejdernr, opgavenr, ugenriåret osv.)
Har du først sat dig ind i databasetankegangen (tabeller, forespørgsler, rapporter, formularer mm.), f.eks. som det anvendes i Access, vil din brug af Excel mindskes betydeligt.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.