Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
12. marts 2009 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Import XML eller CSV fil

Jeg har brug for at importere fakturaer i XML eller CSV filer til Navision 2.5

Kan det lade sig gøre og evt. hvordan?
Avatar billede amtoft Novice
12. marts 2009 - 14:01 #1
Specialkodning.

For så vidt jeg husker er det ikke muligt at tilkøbe specialmoduler til Navision Financials længere?

mvh Brian
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
12. marts 2009 - 14:10 #2
Jeg har læst lidt omkring dataport, kan den ikke exportere og importere CSV. Det synes jeg at jeg har læst lidt om - men desværre ikke en beskrivelse af hvordan.
Avatar billede amtoft Novice
12. marts 2009 - 14:23 #3
Det er korrekt.
En dataport kan du oprette.
Men det er også lidt ála specialkodning, for der findes ikke noget i standard-systemet der kan gøre det for dig, sådan uden videre.

Den korte udgave:
Opret ny dataport.
Tilføj den tabel du vil importere til.
Når den er markeret, går du i menuen Vis -> Dataport Fields - her opretter du de felter du vil importere til.

Tilbage på første billede igen, går du ned på tom linie.
Via menuen Vis -> Properties sætter du diverse parametre for dataporten. F.eks. skilletegn.

Afslutter og siger ja til at gemme.

Men!
Pas lidt på med hvad du importerer.
Nogle ting skal valideres når det oprettes i en tabel.
Og ikke alt kan derfor uden videre bare importeres denne vej.

Hvis der skal lave noget specielt kan du trykke F9 når du står på tabellen, og under det kodestykke der hedder "OnAfterImportRecord()" kan du tilføje den kode der skal udføres når hver record er importeret.

mvh Brian
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
12. marts 2009 - 16:15 #4
Okay - det lyder som om at man skal vide præcist hvad man gør, når man roder i de tabeller.

Jeg må hellere få en erfaren til at kigge på det :o)

Så kan jeg selv udvikle selve exporteringsværktøjet fra det online faktureringssystem jeg har lavet.

Jeg giver dig point for din hurtige hjælp.

TAK
Avatar billede amtoft Novice
12. marts 2009 - 17:03 #5
Velbekom. :-)

Send en mail, hvis den erfarne evt. skal være mig :-)
(se profil)

mvh Brian