Avatar billede zahi Nybegynder
10. marts 2009 - 11:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente mail på mobil

Hej

Jeg har fået ny Nokia E71 mobil og den skal jeg konfigurere så den kan hente mail fra Exchange server.

Jeg tror at jeg gør alt efter bogen men den kan ikke oprette forbindelse til serveren.
Er det noget man skal konfigurere på serveren også eller?
Avatar billede falster Ekspert
10. marts 2009 - 21:21 #1
Har du installeret Mail for Exchange?

http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downloads.php

Når det er gjort er det bare at gå i gang med profilen.

Exchange-server og Adgangspunkt var noget jeg skulle have oplyst af vores it-folk. Det øvrige gav sig selv.
Avatar billede falster Ekspert
10. marts 2009 - 21:23 #2
NB: Der skulle intet foretages på serveren. (Jeg var bruger i forvejen med PC via LAN.)
Avatar billede zahi Nybegynder
11. marts 2009 - 08:36 #3
hEJ

DET JEG SKAL finde ud af er hvilken navn skal jeg bruge for Exchange server. er det lokalt Servernavn f. eks server 4 eller noget andet som f.eks. mail.firmanavn.dk
Avatar billede falster Ekspert
11. marts 2009 - 09:37 #4
På min arbejdsplads bruger vi "Outlook Web Access" til såkaldt webmail.

Det servernavn, skal du bruge. Det er jo tilgang over internettet.

Måske hedder det noget i denne stil - [arbejdsplads]webmail.[domæne].

(Ikke/næppe Exchangeserveren, som du kan se i din e-mailkonto, når du er forbundet via LAN.)
Avatar billede zahi Nybegynder
11. marts 2009 - 10:01 #5
skal man også skrive http://?
Avatar billede zahi Nybegynder
11. marts 2009 - 12:42 #6
tak for hjælp
Avatar billede falster Ekspert
11. marts 2009 - 12:47 #7
Det har jeg ikke gjort - blot [navn].[domæne].