Avatar billede ms90dk Nybegynder
08. marts 2009 - 12:28 Der er 14 kommentarer

HJÆLP! Jeg er DUM!!!!

hej. jeg er en pige, som ikke har så stor en forstand på computer, hvilket jeg troede jeg havde! Jeg så at, jeg havde en mappe, som hed 'Dokumenter' og en anden mappe 'Documents'. Begge mapper havde samme indhold, så jeg tænkte jeg slettede bare en af dem, og det gjorde jeg. Nu kan jeg ikke se mine skole-noter eller alle de ting jeg har gemt på mappen 'Dokumenter', for jeg slettede 'Documents'. Jeg har prøvet at lede efter mappen inde i 'Papirkurven', men lykkedes ikke. Jeg har prøvet en Systemgendannelse og heller ikke der fandt jeg den. Jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at få alle de ting, som jeg har slettet. Hjælp mig, for der er gemt en masse vigtige ting. Hilsen Martine. PS.: jeg skal bruge mine skole-noter imorgen! :(
Avatar billede challenge Praktikant
08. marts 2009 - 12:35 #1
Har du prøvet at vælge en tidligere systemgendannelses-dato? Tit kan den seneste dato ikke bruges - prøv evt. den dato hvor du sidst installerede eller afinstallerede et program; dette burde meget gerne vise sig på skærmen når du vælger systemgendannelsesdato.
Avatar billede justrace Novice
08. marts 2009 - 12:48 #2
Mener ikke dokumentmappen og indhold hører under systemgendannelse. Og lad nu være med at rode for meget rundt i det til der kommer noget på banen der vil virke.

Du risikerer at "overskrive" stedet på harddisken hvor delå, og hvis det sker er det slut med muligheden for at få dem tilbage.

Stil spørgsmålet igen med en overskrift der siger noget mere præcist. "Hjælp jeg er dum" siger jo ikke ret meget om hvad du skal have hjælp til.

"Hjælp, jeg har slettet min dokumentmappe" vil nok få nogen af de kloge på banen.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. marts 2009 - 12:54 #3
Prøv med Undelette plus.
http://filupload.dk/download.php?file=468Undelete Plus.rar
Når du klikker på Dannebrog så er programmet på Dansk.
Avatar billede superanden Nybegynder
08. marts 2009 - 12:56 #4
Systemgendannelse rør ikke ved dokumentmappen.

Vil skyde på du har vista, det har nogle "fejl" i oversættelsen således at mappen dokumenter egentlig blot er en genvej til den rigtige mappe documents. Så hvis du har slettet documents så har du også slettet dine dokumenter for real.

Så du må slukke din computer og ikke bruge den, tage fat i nogle eksperter som kan hjælpe dig med gendannelsen, dette kan være en meget bekostelig affære så du skal lige tage op med dig selv hvor vigtige dine dokuemnter er. Og du har vel taget backup på et tidspunkt?
Avatar billede justrace Novice
08. marts 2009 - 13:01 #6
>superanden: Det kan godt være det er en fejl i oversættelsen, men alle mine Vista-maskiner har det nu på samme måde.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. marts 2009 - 13:09 #7
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
08. marts 2009 - 13:17 #8
Hej Martine.

som "silbidor" skriver så skal du have fundet et program som kan hente din data frem igen.

Det bedste ville være at tage din harddisk ud og sætte den i en anden komputer, da du kan resikere ved at installere programmet at du så overskriver nogen af de filer du gerne vil redde, men har du ikke muligheden er det jo en chance du må tage.

Der findes forskellige programmer der ude, hvoriblandt Undelete er et som skulle klare opgaven udmærket, jeg har ikke slet brugt det før, men har hørt god omtale om det*S*

Du skal have hentet programet og installeret det, og derefte rhave kørt en scan af din hardisk, når det er gjort burde det være muligt for dig at finde din mappe med Dokumenter og fortælle programmet at den skal "undellete" den mappe.

den vil så lave nogle ting og derefter burde din mappe komme til syne igen.
Det er dog ikke en process som tager 5 min..

Held og lykke med det...
08. marts 2009 - 13:21 #9
... jeg vil også GENTAGE det fra de andre:
Du bør/skal _ikke_ bruge Harddisken til noget som helst aktivt; bør/skal side som 'passiv' SLAVE i et andet system, så ka' der _måske_ vær en sansynlighed for at redde noget af det...
Avatar billede Jensen DK Novice
09. marts 2009 - 06:37 #10
Det her virker vælg Undelette plus 2,98 på 648kb
http://www.undelete-plus.com/download.html

Vejledning
http://filupload.dk/download.php?file=946Undelete DK.pdf
Avatar billede Jensen DK Novice
09. marts 2009 - 06:39 #11
Du må lægge din mail adresse så sender jeg vejledningen til dig.
Avatar billede ms90dk Nybegynder
09. marts 2009 - 08:35 #12
Tak til alle jer, som vil prøve at hjælpe mig... Det værdsætter jeg virkelig, for jeg får brug for de ting , som jeg har slettet. Jeg ved godt det er en lidt dum overskrift, men det har da påvirket nogle, kan jeg se. Men gik i panik og skrev bare hvad jeg havde i tankerne. Jeg håber på, jeg kan få mappen tilbage, og at det vil virke. Tusind tak :D Jeg skal nok skrive, når jeg har fået mappen tilbage.
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
11. marts 2009 - 11:04 #13
.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. marts 2009 - 13:13 #14
CathrinePigen! hvorfor lægger du et svar?