Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 08:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af Resourcer?

Vi kører med en Microsoft Exchange Server i vores firma hvor vi gerne vil have mulighed for at booke lokaer under kalderen. Så når man opretter en aftale, så kan man under sted vælge Lokale 1... hvordan går man det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. marts 2009 - 08:41 #1
Opretter en ny Konto i AD'et og kalder den Lokale1. (Husk den skal være mail enablet).

Så kan man via Outlook vælge den som ressource.
Det kan også være en god idé at åbne den med outlook, og sætte den op til selv at godkende booking request.

Det kan gøres under Options -> Calender Settings (som jeg lige husker det)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 08:52 #2
(Husk den skal være mail enablet)
Du mener vel at den IKKE skal have en mailadresse?
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. marts 2009 - 09:30 #3
Hvis den ikke har en e-mail adresse kan du ikke sende modebookinger til den, så jo det skal den.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 09:42 #4
Jamen den måde du beskriver det på, så bliver det jo ikke noget STED... men bare en "Person"...

Det er jo ikke det jeg skal bruge...
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. marts 2009 - 10:06 #5
Hvis du åbner outlook, og prøver at booke en ressource kan du også "booke de alm. personer".

Så joh, det bliver et "sted".

Hvorfor mener du ikke du ikke kan bruge denne fremgangsmåde? Er det fordi der er "forkerte" ikoner på så, eller ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. marts 2009 - 10:12 #6
Ellers prøv at kigge her, men det er samme måde som jeg beskriver.
http://wang.se/en/resourcemailbox.html
http://www.msexchange.org/tutorials/MF019.html
Avatar billede tlaursen Nybegynder
07. marts 2009 - 11:17 #7
Hvilken version af Exchange er det? I 2007 kan man oprette Rooms og Equipment som ressourcer.
Denne funktion findes ikke i tidligere versioner. Der oprettede man postkasserne som almindelige brugere.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2009 - 07:58 #8
Lukker... fik en ven til at vise mig det...
Avatar billede tlaursen Nybegynder
05. april 2009 - 13:12 #9
Og hvad var så svaret, bare så andre har en mulighed for at få hjælp her.