Avatar billede rjribe Nybegynder
05. marts 2009 - 20:14 Der er 5 kommentarer

2 mailadresser i Outlook 2007

Jeg har to mail adresser. Den ene i Outlook Expres på en pc`er, den anden i 2007 på en anden pc`er. I outlook expres kan jeg fravælge den ene mail adresse, men i 2007, når jeg sender fra den ene mail adresse til den anden, får jeg mailen tilbage, når jeg trykker på modtag/send. Jeg bruger Windows XP.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. marts 2009 - 20:21 #1
Lidt kryptisk formuleret. Kan du sætte et par forklarende ord på?
/ptj_11
Avatar billede rjribe Nybegynder
05. marts 2009 - 21:11 #2
hej
Ja det er lidt svært at forklare. Jeg har en mailadresse i Outlook 2007, min kone på sin pc`er har Outlook expres.Men vi har hver vores mailadresse. Hvis jeg får en mail som jeg vil sende til min kones mailadresse, kommer den tilbage. Jeg har forstået at jeg kun har en konto. I Outlook expres kan man vælge en mailadresse fra, så man kun modtager mails på sin egen. Det kan jeg ikke i Outlook 2007. Jeg har modtaget nogle mails som er til min kone, dem sender jeg til hendes mail adresse, det går fint indtil jeg trykker på modtag/send, så kommer den tilbage. Håber denne forklaring er lidt tydligere end den første.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. marts 2009 - 21:32 #3
I meget grove træk kan det forklares på denne måde:
Outlook Express er beregnet for privatbrugermarkedet. Her forvanter man ikke, at der er en lokal mailserver til at kontrollere strømmen af mails ind/ud.
MS-Outlook er beregnet for professionel brug, hvor der i udviklingen af programmet, er forudsat, at der syres på mailstrømmen.
Altså, i udgaven til privatbrug, er der taget højde for flere brugere af en client, i den professionelle udgave forvantes der at være en mailserver til at styre.
Men grundlæggende er dit problem, at du i første omgang modtager din kones mails.
Dette gør du, formentligt fordi, at I har èn mailkonto hos jeres udbyder, hvor I kan oprette op til flere mailadresser.
Systemet er indrettet efter det princip, at du har en hovedmailadresse, som efterfølgende deles ud på flere modtagere.
At du modtager din kones mails, er udtrtk for, at de kommer ind på din mailprofil.
Når du så sender dem videre til din kone, så sender du dem faktisk til dig selv, og derfor får du dem ind i indbakken, når nummer 2 gang "sender og modtager".
Er dette en forståelig forklaring, eller er det russisk?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. marts 2009 - 21:34 #4
Når du klikker på knappen "Sender og Modtager" anden gang.
/ptj_11
Avatar billede rjribe Nybegynder
05. marts 2009 - 21:50 #5
Tak. Det er god forklaring, tak for hjælpen