Avatar billede Swift Praktikant
02. marts 2009 - 23:23 Der er 1 kommentar

12 computere på en 8Mbit linje - IPCop eller Router med DD-WRT

Hejsa

Jeg skal have 12 computere på en 8Mbit forbindelse så der kan surfes og spilles lidt.

Jeg overvejer om jeg skal sætte en gammel pc op og installere IPCop på den eller om jeg bare kan nøjes med en router fx Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware på.

IPCop kan helt sikkert klare jobbet...men hvis jeg kan nøjes med en lille router så vil jeg MEGET hellere det. Så skal jeg heller ikke bekymre mig om hvornår en gammel hdd futter af :-)

Det eneste jeg har brug for er jo faktisk en simpel firewall og så DHCP funktionaliteten.

Hvad siger i ?
Avatar billede sweetymor Nybegynder
02. marts 2009 - 23:44 #1
du kan godt bruge Linksys WRT54GL eller ligene til jobbet. du skal dog være opmærksom på at 12 computere på netværket kan det gå lidt langsom når/hvis alle 12 er på.