Avatar billede brianlj Nybegynder
02. marts 2009 - 09:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Opstartproblem med XP-Pro SP3

Jeg vil høre om der er en der har en løsning på mit problem.
Jeg har en stationær pc, med 2*2 harddiske, som kører som det skal. Så har jeg købt en Western Digital USB hardisk og tilsluttet. Det kører som det skal. Men men men hvis jeg lukker pc én ned og skal starte den op igen hænger den ( fryser ) når den startes op igen hvis USB disken ikke er fjernet.

Har en anden maskine hvor maskinen også har en Western Digital USB harddisk tilsluttet og her virker det som det skal.

Brian
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2009 - 09:49 #1
Din maskine er fuldt opdateret med div. bundkort drivere osv ikke?

Fjern først ALLE USB enheder fra stikkene

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB controllere og H-klik på linierene - 1 af gangen og vølg Fjern
Genstart maskinen og lad Windows selv finde og installere Usb controllerne igen
Når det er udført, så sætter du dine Usb enheder i, 1 af gangen og lad Windows finde og installere den/dem
Avatar billede brianlj Nybegynder
02. marts 2009 - 11:05 #2
Hejsa og tak for dit svar. Maskinen er fuldt opdatteret og jeg har lige prøvet dit forslag, men uden det hjalp.

Det ser ud som om at det er efter sytemet har fundet drevene,  (de faste samt denne USB MASS STORAGE) at det går galt (systemet fryser og kommer ikke videre)når systemet skal til at detektere USB drevet.

Så uderligere hjælp udbedes gerne.

Brian
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 13:24 #3
Dine USB stik levere nok ikke strøm nok, kan være derfor at den fryser.
Avatar billede brianlj Nybegynder
02. marts 2009 - 13:37 #4
Kan du uddybe det nærmere, evt hvilken af spændingerne det kan være ?

Brian
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 13:52 #5
Hvis det du har sat til USB stikkene bruger mere strøm en de kan levere så fryser den, du må finde ud af hvad de kan levere og hvor meget forbruget er, du kan købe en USB hub med en ekstern strømforsyning hvis det er det der er årsagen.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 13:57 #6
PS. en oplysning.
brianlj! du skal ikke lægge et svar, det er beregnet på at spørgeren acceptere et svar og giver point, medmindre at du ikke har fået et brugbart svar, så kan du selv lægge et svar, og sætte et flueben i den firkant under det farvede svar, klik derefter på opret, så er der lukket.
De svar som du ikke tildeler et flueben bliver afvist.
Avatar billede brianlj Nybegynder
02. marts 2009 - 14:09 #7
silbidor, så prøver jeg en gang til og håber det er rigtigt denne gang.

tak for dine svar indtil nu. Jeg tror at du er inde på noget af det rigtige, og hvis det viser sig, ja så skal du da selvfølgelig ha dine point. Vender tilbage her når jeg har skiftet en strømforsyning.

Brian
Avatar billede brianlj Nybegynder
03. marts 2009 - 15:16 #8
Hejsa igen. Det her er noget værre noget... Har skiftet til ny strømforsyning med samme resultat. Har prøvet med den anden WD der kører ok på anden maskine, den virker heller ikke. Har så prøvet begge WDérne på en bærebar med Vista og begge kører.

Har også prøvet på en gl maskine der kun har USB-1 port, og her kørte de også, dog med nedsat kraft.

Ja hvad kan vi så finde på ?

Mvh Brian
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2009 - 19:47 #9
Hvad hedder din maskine - Navn og model nummer ?
Eller hvad hedder dit bundkort - navn og model nr. ?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. marts 2009 - 06:32 #10
Jeg skrev ikke noget om at din strømforsyning/PSU ikke kunne trække forbruget på dine USB stik, men at det var muligt at du skulle have en USB hub med ekstern strømforsyning.
Avatar billede brianlj Nybegynder
05. marts 2009 - 17:05 #11
Oki, men USB kablet sidder direkte på / til PCéren så hmmm syntes det er lidt underligt, men ok, har været ude for at noget hardware bare ikke kan køre sammen. Men jeg kæmper videre og finder jeg en løsning så skriver jeg den herinde så andre evt kan få glæde af det.

PS. gode forslag / ideer modtages stadigvæk.

Brian
Avatar billede brianlj Nybegynder
05. marts 2009 - 17:06 #12
Hejsa, vender lige tilbage senere da jeg ikke lige nu har tid til at rode med denne maskine. men du bliver ikke glemt.

MVH Brian
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2009 - 17:58 #13
Det der menes er, at usb stikkene på bundkortet giver  xx Volt og xx mA og det er muligvis ikke nok til at trække din USB harddisk.

Men jeg spurgte tidligere:
Hvad hedder din maskine - Navn og model nummer ?
Eller hvad hedder dit bundkort - navn og model nr. ?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. marts 2009 - 06:46 #15
Her er det på Dansk, det er ikke alle der får noget ud af Engelsk.
Drives berørt: Media Center, Dual-option Backup, Dual-option USB, Essential USB, USB, Combo, My Book (alle USB).

Problem:
Når du har tilsluttet en USB-drev til pc'en, kan computeren ikke starte op i Windows.

Årsag:
Bundkortet har en Boot fra USB-enhed, eller en lignende mulighed, der er aktiveret i systemets BIOS.

Løsning:
I systemet BIOS, deaktivere Boot fra USB-enhed indstilling og USB Legacy Support mulighed. At gøre dette vil gøre det muligt for pc for at fuldføre opstartsprocessen til den interne harddisk og giver dig mulighed for at indtaste Windows. Hvis det ikke virker af en eller anden årsag, bør du starte din pc, før du slutter USB-drev. Når computeren er fuldt opstartet i Windows, skal du tilslutte USB-drevet og vent til det operativsystem, der skal afsløre drevet.

Vigtigt: Undlad at deaktivere USB Legacy Support, hvis du bruger et USB-tastatur. Dermed vil forhindre dig i at kunne bruge tastaturet under opstart sekvens.

Retninger om hvordan man får adgang til dit system BIOS kan findes i Svar ID 536: Sådan får du adgang til systemets BIOS.

Note: For mere information om et andet muligt problem i forbindelse med en Windows XP computer ikke opstart med USB-enheder tilsluttet, kan du se Microsoft artiklen 832577
Engelsk  > Dansk  swapOversæt
  Foreslå en bedre oversættelse

Tak fordi du bidrager med oversættelsesforslag til Google Oversæt.Vi anvender dit forslag til at forbedre oversættelseskvaliteten i de fremtidige opdateringer af vores system.  Drives berørt: Media Center, Dual-option Backup, Dual-option USB, Essential USB, USB, Combo, My Book (alle USB).  <br> <br> Problem:  <br> Når du har tilsluttet en USB-drev til pc&#39;en, kan computeren ikke starte op i Windows.  <br> <br> Årsag:  <br> Bundkortet har en Boot fra USB-enhed, eller en lignende mulighed, der er aktiveret i systemets BIOS.  <br> <br> Løsning:  <br> I systemet BIOS, deaktivere Boot fra USB-enhed indstilling og USB Legacy Support mulighed. At gøre dette vil gøre det muligt for pc for at fuldføre opstartsprocessen til den interne harddisk og giver dig mulighed for at indtaste Windows. Hvis det ikke virker af en eller anden årsag, bør du starte din pc, før du slutter USB-drev. Når computeren er fuldt opstartet i Windows, skal du tilslutte USB-drevet og vent til det operativsystem, der skal afsløre drevet.  <br> <br> <br> Vigtigt: Undlad at deaktivere USB Legacy Support, hvis du bruger et USB-tastatur. Dermed vil forhindre dig i at kunne bruge tastaturet under opstart sekvens.  <br> <br> Retninger om hvordan man får adgang til dit system BIOS kan findes i Svar ID 536: Sådan får du adgang til systemets BIOS.  <br> <br> Note: For mere information om et andet muligt problem i forbindelse med en Windows XP computer ikke opstart med USB-enheder tilsluttet, kan du se Microsoft artiklen 832577

Google Startside - Om Google Oversættelse
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 09:41 #16
Det løste problemet for mig !, sker der mere her ?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. marts 2009 - 09:58 #17
Hvis det har løst brianlj`s problem,så kommer han nok ind og beder dem, som skal have point, om at lægge et svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 10:04 #18
Det sker ikke så tit mere, syntes jeg ;-)
Avatar billede Jensen DK Novice
19. marts 2009 - 10:08 #19
Nej det har du ret i, mange går i flyverskjul, når de har fået løst deres problem.
Avatar billede brianlj Nybegynder
27. marts 2009 - 12:00 #20
Sorry jeg ikke har svaret før nu. Er sandeli IKKE gået i skjul. Har lige læst jeres forslag og vender frygtelig tilbage på et senere tidspunkt. Til jer der indtil nu har svaret vil jeg selvfølgelig afgive points når og hvis jeg får løst mit problem. Mener at det er meningen med points systemet. Vil gerne give alle der gider at svare points, men har desværre ikke så mange points *SS*

For nu tusinde tak og jeg vender tilbage igen inden længe.