Avatar billede ahh Nybegynder
01. marts 2009 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente værdi fra felt formular

Jeg har et kontrolelementkilde (skøn) som hentes fra en tabel.

I formularen er der oprettet et andet felt med følgende [skønfundet] den er ikke med i tabellen men bruges til at oprette bestemte værdier.

Kontrolelementkilde (skøn) skal gerne have samme værdi som de værdier der er i feltet [skønfundet] dvs overskrive (skøn) hvis der er ændringer.

Har prøvet lidt forskelligt men virker ikke korrekt lidt hjælp er nødvendig
Avatar billede mugs Novice
01. marts 2009 - 16:47 #1
Ikke sikker på hvad du mener.

Så vidt jeg husker, er en kontrolelementkilde et felt's datakilde, medens en formular's datakilde hedder Recordsource.

Er (skøn] et felt eller navnet på en formular?
Hvordan får feltet [skønfundet] sine data?
Avatar billede ahh Nybegynder
01. marts 2009 - 18:10 #2
Prøver skrive lidt mere:

(skøn] er et felt defineret i en tabel.

Feltet [skønfundet] er oprette i formularen dvs. der bliver foretaget en sammenlign i formularen på 2 felter (felt 1 og felt2) hvis felt 1 ingen værdi har (Null) skrives værdien fra felt 2  Feltet [skønfundet] det virker udmærket.

(skøn] skal være lig med den værdi som kommer i Feltet [skønfundet].

Håber det forklarer det lidt bedre.
Avatar billede mugs Novice
01. marts 2009 - 18:21 #3
If IsNull(Me.skøn) Then
Me.skøn = Me.skønfundet
End If
Avatar billede ahh Nybegynder
01. marts 2009 - 21:01 #4
Mugs en fornøjelse det virker fint når ingen værdier i feltet skøn.

sidste spørgsmål hvis jeg gerne vil have det til at virke på samme måde hvis værdien for skøn er > 0 hvad siger du så.
Avatar billede mugs Novice
01. marts 2009 - 21:13 #5
If IsNull(Me.skøn) Or Me.skøn > 0 Then
Me.skøn = Me.skønfundet
End If
Avatar billede ahh Nybegynder
01. marts 2009 - 22:19 #6
Virker ved Null men ikke hvis skøn=29 altså >0
Avatar billede ahh Nybegynder
01. marts 2009 - 22:22 #7
Virker perfekt jeg lvaede en fejl du skal have point
Avatar billede mugs Novice
01. marts 2009 - 22:46 #8
Tak