Avatar billede mortedj Nybegynder
21. februar 2009 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formaterer man en ekstern harddisk fra NTFS til HFS+

Har prøvet diskværktøj, men der er alle muligheder for formattering inaktive. Findes der software, der kan ændre filsystemet fra NTFS til HFS+ når diskværktøj ikke fungerer? Skal lige nævne, at jeg i info på den eksterne disk, ikke har mulighed for at ændre rettigheder, så jeg kan komme til at skrive, ændre mv. Kan kun læse.

Tak for hjælpen,
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 17:08 #1
http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

Hvis du er villig til at betale 40 dollars for skulle dette progam kunne gøre det
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 17:26 #2
Det kan du gøre ganske gratis med "gparted" www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede mortedj Nybegynder
21. februar 2009 - 19:12 #3
Hej samsonjens,

Tak for tippet. Kunne hente programmet gratis i 10 dage. Programmet virkede perfekt.

Helgec, tak for dit indlæg. Prøvede ikke dit program, da jeg har en mac.
Avatar billede mortedj Nybegynder
21. februar 2009 - 19:14 #4
Hmm, ser ikke ud til, jeg kan give point?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 19:47 #5
"Helgec, tak for dit indlæg. Prøvede ikke dit program, da jeg har en mac.
Og hvor er det så lige problemet opstår ????????
Avatar billede mortedj Nybegynder
21. februar 2009 - 21:11 #6
Troede bare at programmet kun var til windows. men var måske for hurtig. men tak for svaret.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 02:07 #7
nu kan du give point-)

Hvis du kunne bruge min kommentar til noget