Avatar billede chivaz Nybegynder
21. februar 2009 - 03:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog

Jeg sidder med en hjemmeside hvor man kun skal fylde indholdet på (jfr en manual).
Denne indholder dog ikke vejledning i alt.

Jeg vil gerne placere en gæstebog på en af siderne. Findes der en nem måde at sætte sådan en ind på (f.eks. et færdigt script)? Det skal se ordentligt ud og virke ordentligt.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. februar 2009 - 03:46 #1
Jeg har ingen mapper liggende på min computer. Er noget der hedder Drupal.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. februar 2009 - 16:04 #2
??????????????
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. februar 2009 - 21:09 #3
Har jeg placeret spørgsmålet forkert? Eller er der ingen der kan svare på det? Ellerer her blot ingen lige nu?
Avatar billede chivaz Nybegynder
23. februar 2009 - 04:31 #4
Glem det (nåh ja, har i jo allerede gjort ...).
Jeg har nu brugt timer på at læse om systemet/Drupal. Dermed har jeg også fundet ud af at en gæstebog er et 'modul' ...! Og hvordan man gør.
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:03 #5
En gæstebog i Drupal er helt korrekt et modul. Drupals core (kerne) er, i modsætning til mange andre lignende systemer,  holdt meget "spartansk".
Det er f.eks. ikke muligt at indsætte en Flash-fil eller oprette såkaldte meta-koder på en webside, som er lavet i Drupal, medmindre man installerer eksterne moduler til formålet. Det kan lyde besynderligt, men det er med fuldt overlæg og gjort ud fra en betragtning om,  at det ikke er alle type systemer, der har brug for f.eks. meta-koder eller Flash-filer.

Fordelene ved den "spartanske" core er bl.a., at det giver mindre kode, mindre risiko for kode-fejl,  større overskuelighed og større hastighed.

Udover core-modulerne findes der altså også en række eksterne Drupal moduler, som iøvrigt kaldes for contributed modules. Med disse contributed modules kan man tilføje nye funktioner og funktionalitet til Drupal. Man kan groft sagt betragte modulerne som en slags byggeklodser, der kan sættes sammen på forskellig vis og dermed skabe meget forskelligartede systemer.

Der findes flere hundrede contributed modules - hvis ikke tusinder - som alle er open source (og dermed gratis), og som alle kan downloades fra www.drupal.org/download eller www.drupalmodules.com.

Du kan læse meget mere om drupal på www.drupal.dk.

/Kenneth