Avatar billede durany Nybegynder
20. februar 2009 - 18:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opløsnings pixel problem

Hej

Jeg har et logo som jeg ønsker trykket på et banner.
Jeg har fået at vide af dem der trykker mit banner, at banneret skal være i et speciel format som jeg har glemt navnet på nu.
Det skulle være et format som gjorde at pixels ikke tog skade af ved en zoom af logoet.

Hvordan kan man "konvertere" sin jpeg fil om til det format, så den bibeholder sine farver og ikke bliver firkantet når man zoomer ind.

er åben for forslag.

mange tak! :)
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2009 - 18:38 #1
Er det ikke i vector Grafik format du tænker. Men en JPG kan du ikke umiddelbart konvertere til Vector grafik, da den for at kunne blive til Vector, enten skal "Traces" i et Tracing program, eller rentegnes i Vector grafik.
Avatar billede durany Nybegynder
20. februar 2009 - 18:48 #2
okay NEMLIG!.. det er præcis vector grafik.

Er der nogen måder jeg kan overføre mit logo så den bliver til vector grafik? Evt åbne den i en vectorgrafik program og så gemme den som vectorgrafik fil?

Hvis der er nogen gratis vectorgrafik programmer til det simple formål?
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2009 - 18:59 #3
Nej et sådan program findes ikke. Du har de muligheder som jeg har nævnt for dig. Du kan "Trace" JPG filen i et Tracing program (giver mere eller mindre godt resultat) eller du kan rentegne Logoet i et Vector baseret tegneprogram (CorelDraw, Illustrator, eller lign.) hvilket giver tryk firmaet de muligheder de skal bruge, for at skalere et Logo til enhver størrelse, uden tab af kvalitet.
Avatar billede durany Nybegynder
20. februar 2009 - 19:07 #4
du må lige uddybe det med "trace".. jeg kan lige prøve det i første omgang...
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2009 - 19:36 #5
Tracing er en måde, hvorpå et Tracing Program kan følge konturer i et billede, og konvertere disse konturer til Vector grafik. Dette kan gøres med mere eller mindre godt resultat, afhængig af, hvor komplekst billedet der Traces, er. Der findes Tracing programmer fra Adobe "Streamline" og fra CorelDraw (er indeholdt i bl.a. CorelDraw X4). Men hvis ikke dit Logo er alt for komplicret, var det måske en mulighed, at bede en her fra Eksperten, om eventuelt at rentegne det for dig (et forslag).
Avatar billede durany Nybegynder
20. februar 2009 - 19:42 #6
hmm okay ja det kunne være rigtig godt, er der nogen der gider det.. skal jeg oprette et nyt indlæg??

Jeg har lavet det i logosmartz men har ikke programmet længere og vil ikke købe det igen..
Avatar billede ebea Ekspert
20. februar 2009 - 19:51 #7
Du kommer nok til at oprette et nyt indlæg, for at få det i den rigtige kategori. Og hvis du så kan lægge dit Logo et sted, hvor det er synligt for andre, så kan man jo vurdere på emnet, og se om det er meget omfangsrigt, eller nemt at gå til. Jeg kan godt kigge på det, hvis ikke det er et Logo som vil tage mange timer at rentegne. Men prøv at placere det et sted hvor det kan ses, evt. oplys din email adresse, så kan folk (jeg) kontakte dig med Deres (min) email adresser.
Avatar billede durany Nybegynder
21. februar 2009 - 14:33 #8
Hej Ebea

Det er nok nemmest hvis vi lige tager kontakt via email, så kan jeg lige sende logoet til dig.. det er ikke et vildt kompliceret logo, dog er jeg lidt bange for at farven "fader" lidt ud i en anden farve.. men du kan tage et kig på det... send mig en mail på tutti-frutti@tutti-frutti.dk så adder jeg dig lige på messenger hvis det er nemmere for dig.. ellers kan vi bar mailes.. det gælder også andre der evt vil hjælpe.. blot lige oplyse brugernavn herinde så jeg kan overfør point til sidst.
Avatar billede durany Nybegynder
24. februar 2009 - 12:45 #9
kaster du lige et svar Ebea :)
Avatar billede ebea Ekspert
24. februar 2009 - 12:58 #10
.;.