Avatar billede Thats-me Praktikant
20. februar 2009 - 10:08 Der er 3 kommentarer

Kan ikke læse harddisk

Jeg har en harddisk, som jeg ikke kan læse!

Harddisken har siddet i min kammerats PC som master boot med windows XP som styresystem.

Problemet startede med at PC'en startede Winows XP op, men nåede aldrig ind skræmbillede inden den genstartede PC.

Jeg tog harddisken ud af PC og tilsluttede den min egen PC.

Stifinder fortæller mig at harddisken skal formaters, men det har jeg ikke lyst til, da jeg har brug for de filer der ligger på harddisken.

Jeg kørte en fixmbr i windows, dette hjælp ikke

Så prøvede Partition Table Doctor 3.5 og der kan jeg se roden af harddisken og den restore partion, jeg har scannet overfladen og den har gendannet en lost cluster.

Men windows stifinder vil stadigvæk formater harddisken.

Det irritere mig at jeg kan se biblotekstrukturen i Partition Table Doctor 3.5, men at jeg åbenbart ikke kan finde ud af at komme videre.

Er der nogen der kan hjælpe mig inden jeg er nød til at ty til de professionale

Hilsen Larsen
20. februar 2009 - 10:38 #1
DISKHÅNDTERING - hvad siger/skriver den ?
Der skal måske tildeles drev bogstav ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. februar 2009 - 10:45 #2
GetDataBack på http://www.runtime.org/ og PCInspector på http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1 kan den slags. Det kan godt tage en rum tid afhængigt af drevets størrelse.
Avatar billede Thats-me Praktikant
20. februar 2009 - 11:02 #3
"DISKHÅNDTERING - hvad siger/skriver den ?
Der skal måske tildeles drev bogstav ?"

Jeg har ikke været inde diskhåndtering, men den har fået drevbogstav. Harddisken ligger derhjemme og der er i aften jeg sætter mig ned og prøver igen, om jeg kan få den til at virke eller at få data ud af den