Avatar billede jonashartvig Nybegynder
19. februar 2009 - 22:48 Der er 6 kommentarer

Hjælp til PC opkobling til Fladskærm

Hey

Jeg tænkte på om der var en der kunne hjælpe mig med at få min computer til at virker på min fladskærm

Opsætning:
Intel Duo core 2 E8400 3GHz
2 gb DDR2 ram 3 Ghz
Nvidia GeForce 8800 GT (Med 2 digitale udgange)

Forbindes med Hdmi kabel + omformer til grafikkortet.

Min fladskærm er et Philips 42" Full HD. Jeg købte det for 20.000 kr for 1½ år siden

Problemet er at mit tv slår ud og går i sort. "Intet signal" Den kan stå og blinke i op til 1 min. Det er værst når jeg ser film, eller spiller spil.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 14:58 #1
Forstår ikke helt spørgsmålet, du siger dit tv går i sort, skal det forstås sådan at det virker et stykke tid, og så går det i sort ?
Avatar billede jonashartvig Nybegynder
20. februar 2009 - 19:48 #2
Jeg kan godt bruge pcen på tvet det meste af tiden.
Men når jeg køre programmer/spil/video der kræver lidt. Laver den sort skærm og skriver: "Intet Signal" eller "Ikke understøttet video format"

Jeg har prøvet at køre forskellige opløsninger.
1280 * 720
1920 * 1080

håber du kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 00:23 #3
Det kan måske være fordi opdaterings frekvensen bliver ændret, du må kikke på dit grafikkorts instillinger, og også din afspiller.
Avatar billede case310 Nybegynder
23. februar 2009 - 20:49 #4
har samme problem mega træls.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 11:36 #5
Jeg køre også med samme setup på en 42" fladskærm, der kan jeg kun køre 1024 * 768, har du prøvet det ?
Avatar billede Kristian1978 Nybegynder
12. april 2009 - 12:04 #6
Hey hey

Jeg har præcis det samme problem som jonashartvig- og skægt nok også med et philips full hd flad skærm.
Jeg har ikke fundet en løsning. endnu.
Men jeg har muligvis nogle oplysninger vi kan bruge så vi kan komme en løsning nærmere!
En computer fyr har fortalt mig at når man kører en høj opløsning med et DVI kabel med hdmi adapter - et DVI til HDMI kabel- så skulle det gælde at jo længere kablet er jo svære har signal om at komme igennem.Han. Han forklarede det var noget med den måde DVI kabler er.Han forklarede også at HDMI kabel skulle være bedre til at sende signalet igennem.

Altså kunne jeg forstå : jo længere kabel jo dårligere signal igennem.

Han anbefalede mig at bruge et HDMI kabel, og have en adapter til DVI.

Det gjorde jeg så- Resultatet blev at det ikke lavede "sorte" skærme nær så tit. Men ok jeg havde også kun brugt "billige kabel"

Jeg prøvede så met et kort (1,5 meter) DVI kabel. resultatet er nu at den "går i sort" endnu mindre gange i minutet- men den gør det stadig.

Det er så langt jeg er nået i denne proces- måske der er noget der kan hjælpe??