Avatar billede giant_player Nybegynder
19. februar 2009 - 22:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Active Directory Software Deployment - Windows 2003

Hej Alle Sammen

Jeg har i et stykke tid eksperimenteret med software deployment via Active directory. Disse eksperimenter har virket fint fordi alle sammen var på user niveau. Hvor jeg har disabled "computer configuration" på gpoen. Under "user configuration\software settings\software installation" tilføjede jeg msi pakken, som jeg tilgik via ipadressen på serveren (\\192.168.1.150\deploy$).
Domain users og Domain computers grupperne har read, list og execute rettighederne på dette share. Alt virkede fint og brugerne fik deres programmer.

I starten af januar skulle vi skifte til nyt antivirus produkt.
Da alle computerne skulle have denne applikation. Lavede jeg en gpo, hvor "user configuration" var disabled. Under "computer configuration\software settings\software installation" tilføjede jeg msi pakken til antivirus produktet via samme "unc sti", som ovenstående (\\192.168.1.150\deploy$).

Men denne "computer deployment" gik ikke. test klienterne tog fat i policien men kunne ikke installerer msi pakken. Event loggen havde følgende fejl.: 102, 108, 1085. Som bare fortæller at msi pakken ikke er tilgængelig.
I dag finder en god kollega udad, hvis vi bruger hostname'et på serveren i stedet for dens ip, så virker.
Så jeg har altså fået løst problemet. Men jeg er meget nysgerrig for at finde udad hvorfor det virker på "user configuration" når vi tilgår sharet via server ip, men ikke på "computer configuration" delen af gpoen

Mvh
Frederick IT
AMH
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 07:39 #1
Har du en Reverse Lookup Zone for 192.168.1.x hvor serveren er registreret?
Hvis ikke, så prøv at oprette den. Og prøv igen, med \\192.168.1.150
Avatar billede plasmon Nybegynder
08. marts 2009 - 09:44 #2
Har computerkontoerne rettigheder til sharet?
Avatar billede giant_player Nybegynder
10. marts 2009 - 08:25 #3
Domain computers har de rettigheder de skal have
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2009 - 11:15 #4
giant_player
Du har ikke svaret på min kommentar.