Avatar billede gregand Nybegynder
19. februar 2009 - 19:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE, OE og MSN fryser og kan ikke lukke processen...

Hey...

Mit problem startede da jeg en aften skulle se noget film i 5.1, VLC kunne ikke spille lyden, derfor downloadede jeg CCCP og WMP 11. Det skulle jeg ikke ha gjort...

Meget hurtigt begyndte IE, OE og til tider MSN at fryse... vinduerne blev hvide, og skrev Svare ikke. Jeg forsøgte at slå processen ned, men det ville den ikke, maskinen ville heller ikke genstarte frivilligt.

Jeg forsøgte af-installation af CCCP og WMP 11, hjalp ikke.

Jeg re-installeret pc'en. Oprettet et gendannelses punkt og  forsøgte så med CCCP og WMP11 igen lige efter re-install, fik fejlen tilbage så snart det var installeret.

Jeg gik så tilbage til det oprettet punkt, og så kørte det hele fint igen.

Men nu nogle uger efter er maskinen begyndt igen. Denne gang også VLC, og Photoshop. Faktisk alle programmer der har et stort RAM forbrug.

Jeg fik hentet en memtest86, der fik lov til at kører en nat igennem, den lavede 12 pass i løbet af natten, 9 errors.

Nu er jeg efterhånden på bar bund ! HJPÆLP !!

Jeg har lavet en HT log, men tror ikke der er noget at komme efter:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:46:12, on 19-02-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
D:\System Restore and drivers\Drivere\Common Used Programs\utorrent.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero Burning Rom\nero.exe
C:\Documents and Settings\Peter Frost\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.facebook.com/home.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O1 - Hosts: 212.63.219.147 nordic-t.org
O1 - Hosts: 212.63.206.36 betty.nordic-t.org
O1 - Hosts: 81.17.247.12 irc.nordic-t.org
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "D:\System Restore and drivers\Drivere\Common Used Programs\utorrent.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1233596179921
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Programmer\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 6341 bytes
Avatar billede f-arn Guru
20. februar 2009 - 15:47 #1
Ser jeg rigtigt? Ingen sikkerhedsprogram + utorrent. Det er spild af tid.
20. februar 2009 - 17:43 #2
Enig med <f-arn> !
Avatar billede gregand Nybegynder
20. februar 2009 - 18:33 #3
Jeg har skarm sikkerhed, det hedder at være opmærksom på hvad man henter...

Og hvis nu i to hoveder koncenteret jer lidt om det jeg skrev, kunne i hurtigt se at problemet højst tænkeligt intet havde at gøre med hvorvidt jeg har sikkerheds software eller ej.

Forhold jeg til problemet hvis jeres faglige kompetance rækker til det, og undlad jeres lallede kommentare med grænse til spam.
Avatar billede gregand Nybegynder
21. februar 2009 - 00:06 #4
Ser ud til fejlen lå i hardware, jeg pillet en klods ud af min maskine, og støvsuget den godt for støv, skruget godt op for CPU blæseren, og lod siden stå åben, siden da, har den kørt stabilt...
Avatar billede snowball Novice
14. marts 2009 - 21:41 #5
karise_larry og f-arn: Det er helt fint I har jeres egne meninger om hvem I vil hjælpe og ikke hjælpe, men hold det venligst for jer selv, tak.

Jeres indlæg i dette spørgsmål har ingen relevans for spørgsmålet.

Snowball / Admin