Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. februar 2009 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mangler lidt gode ideer til menubar

Jeg mangler lidt gode råd og ideer, jeg har planer om at lave en kogebog, menu-farven skal derfor være grøn (sund) jeg er også glad for top menuer, så det er de 2 ting der skal være.
Jeg er startet lidt ud med: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/ny/alfa1.png

Jeg ved bare ikke helt om det er godt at menuen bare stopper bræt op, på en stor skræm. (Jeg har i billedet taget udgangspunkt i 1024xhøjde)

Eller om man skulle inspirerer sig af eksperten og lave menuen helt ud til kanten: http://www.kogebogen.a-mweb.dk/ny/alfa2.png
Det er enlig her hvor spørgsmålet står! Hvis der er andre kommentarer så er de selvfølgelige velkommende.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 17:59 #1
Nu syntes jeg at alfa1.png og alfa2.png er helt ens. Men jeg syntes du skulle lave både en Top Menu og en Venstre Menu, da en Top Menu jo vil være begrænset Horisontalt, med mindre du har en "Drop down" funktion, skrevet i Java eller VBScript, som giver yderligere muligheder. Hvis du har en simpel Top Menu med kategorier og en Venstre Menu, som kan skifte indhold, alt efter hvilken Top Menu der er valgt, undgår du at rode dig ud i alt for meget programering og resultatet er stort set det same og meget overskueligt.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. februar 2009 - 19:58 #2
Der er nu forskæl på alfa 1 og 2, alfa 1 går ikke helt ud til siden (menuen), forskellen er måske ikke så stor på 1024xhøjde men på 1920xhøjde vi forskellen være stor, spørgsmålet er altså om det kommer til at se sjovt ud. Men jeg kan godt se at det er lidt svært at se på hvid baggrund.

Men du har da ret i at jeg bør overveje pladsmangel, jeg tror dog at jeg vil vælge at lave en drob down menu, da den plads til højre eller venstre er tiltrængt noget helt andet, som ikke fremgår af billederne.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 20:14 #3
Ja ok, en detalje! Top Menuen burde afgrænses til rammen af resten af siden. Det vil se pænere ud. Også med nogle runde hjørner i det grønne
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. februar 2009 - 20:33 #4
Ja ok, en detalje! Top Menuen burde afgrænses til rammen af resten af siden. Det må du lige forklare, jeg forstår simpelt hen ikke hvad du mener :)

Men her er så en lidt mere avanceret menu:
http://www.kogebogen.a-mweb.dk/ny/alfa%202a.png
http://www.kogebogen.a-mweb.dk/ny/alfa%202b.png

Pilen var bare for at vise forskellen mellem a og b
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
20. februar 2009 - 16:06 #5
Nu tror jeg forstod hvad du vil sige :D
http://www.kogebogen.a-mweb.dk/ny/alfa%203.png

Lig et svar tak :+
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 16:26 #6
Ja der var den :-) Husk skyggen hele vejen rundt.

Og lav lige nogle fede opskrifter så jeg kan få noget at spise :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 16:33 #7
Forresten. En skygge er defineret af Microsoft, som lys der kommer ind fra øverste venstre hjørne. Derved bør, toppen og den venstre side ikke have skygge, men en skarp afgrænsning - i form af en tynd sort streg. det giver en knaldgod effekt. Men det er smag og behag.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
20. februar 2009 - 16:57 #8
Jeg tror ikke at vi lever efter en MS ordbog :D
Bare se på eksperten :D
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 17:08 #9
Næ du har ret :-)