Avatar billede hanskristian Nybegynder
19. februar 2009 - 15:09 Der er 5 kommentarer

InDesign billedelementer

Hej

Jeg har oplevet at der ikke kun i mine pdf, men også i tryk er dannet helt tynde rammer om billedelementer, som jeg har lagt i InDesign.

Jeg har erfaret at dette kan opstå både hvis billederne er tif´fer og psd-filer.

(Dette sker naturligvis selvom jeg ikke har nogen form for stroke omkring billederne).

Der er hverken tale om skygger, gennemsigtige billed-elementer eller andet avanceret i mit InDesign-layout.

Hvordan kan dette undgås?
Avatar billede kringleraket Nybegynder
20. februar 2009 - 10:08 #1
Sker det også hvis du f.eks. printer direkte fra InDesign?
Hvis ikke, kan det være dine Transparency Flattener Presets der driller.
Prøv evt. at lave PDF'er med forskellige Transparency Flattener Presets og se om det løser problemet.
Avatar billede hanskristian Nybegynder
20. februar 2009 - 11:49 #2
Ja, det forekommer også på denne måde i print.
Faktisk ser jeg "tit" at det kommer i print, men ikke i tryk.

Derfor beder jeg altid trykkerierne om at være opmærksomme på dette, hvis jeg ser det i print.

Transparency flattener har en indvirkning på dette, men kan ikke afhjælpe problemet helt.

Det kan som sagt forekomme med billeder, som hverken har skygger og/eller gennemsigtighed.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
20. februar 2009 - 12:13 #3
Ok.
Sker det både på billedrammer der er tilpasset billedet og rammer der kun viser et udsnit af billedet?
Avatar billede hanskristian Nybegynder
20. februar 2009 - 12:23 #4
Det sker ved begge tilfælde
Avatar billede kringleraket Nybegynder
20. februar 2009 - 13:40 #5
Hmmm...
Den kan jeg ikke lige regne ud  :-/