Avatar billede styrk Nybegynder
19. februar 2009 - 13:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MacBook - Indstil hvad sker når jeg lukker skærmen

Hejsa.

Jeg har fået mig en sort macbook og kunne egentlig godt tænke mig at indstille hvad der sker når jeg lukker skærmen i.

Lige pt. så klipper den forbindelsen til Internettet, hvilket er ret irreterende hvis jeg er ved at downloade noget.

Nogen der kan hjælpe?

- Rasmus
Avatar billede macintosse Nybegynder
19. februar 2009 - 13:58 #1
når du lukker skærmen stopper alt, dog ikke strømforbruget, men det bliver begrændset forbrug
Avatar billede styrk Nybegynder
19. februar 2009 - 14:01 #2
jamen er det ikke muligt at indstille hvad der skal ske når skærmen lukkes i ?
Avatar billede macintosse Nybegynder
19. februar 2009 - 14:10 #3
nej
Avatar billede styrk Nybegynder
19. februar 2009 - 14:11 #4
tak for lort apple ;D
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2009 - 23:06 #5
Problemet er at harddisken er en fysisk ting, der kan gå i stykker. Hvis maskinen kørte videre når du blot lukkede skærmen og du slæbte den rundt, ville harddisken være moden til udskiftning hver 2. måned.

En anden ting er at der også er så meget varmeudvikling, at du ikke kan pakke den ind mens computeren kører, og det vil sige at det heller ikke ville du hvis den kom i en taske.

Den eneste måde, du kan lukke skærmen på hvor computeren kører videre (og jeg ved ikke om det kun gælder for Macbook Pro) er hvis du har en ekstern skærm tilsluttet. Det er der en del, der synes er helt fantastisk, men jeg forstår ikke hvorfor man vil undvære en ekstra skærm, når man nu har muligheden...
Avatar billede styrk Nybegynder
20. februar 2009 - 08:21 #6
yes! Nu havde jeg jo egentlig ikke tænkt mig at rende rundt med den i tasken tændt, det var sådan at jeg ikke behøver at have skærmen åben når den står på skrivebordet og arbejder.

Findes der ikke nogle 3parts apps som kan gøre dette?
Avatar billede egonspock Seniormester
20. februar 2009 - 08:59 #7
Jeg har aldrig hørt om dem, da det kræver en del af hardwaren - f. eks. kan jeg forestille mig at en del af udluftningen sker gennem tastaturet, mens hardwaren er tænkt lidt på en anden måde på en Macbook Pro. Men hvorfor vil du kun have et halvt skrivebord, når du nu har mulighed for at have så dejligt stort skrivebord? Der er f. eks. mange, der har Mail kørende på den ene skærm og arbejder samtidig i det andet, eller alle paletterne i Photoshop på den ene og billedet på den anden osv. Jeg mener da at man automatisk får skærmdeling og ikke mirroring på Macbook'er ved ekstra skærm.
Avatar billede styrk Nybegynder
20. februar 2009 - 09:05 #8
jamen hallo! Jeg vil ikke have 2 skærme ? Jeg vil bare gerne kunne lade min computer stå på bordet og downloade videre når jeg sover, så skærmen ikke skal være åben!.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. februar 2009 - 09:19 #9
Ah, så er det noget andet du ønsker. my bad!

Så er det stadig samme problem, at din Macbook ikke kan få luft nok, når skærmen er lukket. Den udvikler simpelthen så meget varme at den skal have et sted at komme af med det, og det sker gennem tastaturet. Men måske er løsningen at du kan lade skærmen gå i sort?

Det kan du ved at holde ctrl-shift-eject nede i et par sekunder. Se også

http://www.tuaw.com/2009/01/16/mac-101-put-your-display-to-sleep-fast/
Avatar billede styrk Nybegynder
20. februar 2009 - 10:11 #10
Okay.. Det var da ærgeligt at det ikke kan lade sig gøre men fair nok, løsningen med at slukke skærmen er en "okay" løsning :)
Avatar billede styrk Nybegynder
20. februar 2009 - 10:12 #11
Her får du lige points
Avatar billede oddj0b Nybegynder
05. marts 2009 - 18:10 #12
Hej Styrk

Jeg ved ikke om du har stadig har problemet, men jeg brugte et program der hed insomniaX, det holder alt undtagen skærmen når du lukker den sammen.

http://www.macupdate.com/info.php/id/22211
Avatar billede styrk Nybegynder
05. marts 2009 - 18:59 #13
Jeg takker ;-)