Avatar billede larshugo Nybegynder
15. februar 2009 - 16:48 Der er 4 kommentarer

explorer.exe lukker ned

Jeg har downloaded nogle natur- og biologifilm af den slags, der bl.a. har været vist på BBC og andre videnskabelige kanaler. Disse er fuldt lovlige at bruge i undervisningsøjemed, og jeg har lagt dem på en ekstern harddisk.

Men når jeg åbner film-mappen i explorer.exe lukker den øjeblikkelig ned. Jeg har scannet for virus og spionprogrammer med Ad-Aware, SpyBot, SuperAntiSpyware samt Malwarebites og der er intet på den eksterne harddisk. Men kan explorer.exe ikke lide downloadede film?

Hvordan løser jeg problemet. Jeg vil gerne se og bruge filmene.

Jeg har XP og opdaterer flittigt.

mvh
Lars
Avatar billede hearnz Nybegynder
15. februar 2009 - 17:16 #1
Havde samme problem for en uges tid siden og det hang sammen med at jeg heller ikke kunne dobbelklikke på mine drev i "denne computer" for at se indholdet. Jeg løste problemet ved at køre det her program: http://download.bleepingcomputer.com//sUBs/Flash_Disinfector.exe
og siden har jeg heller ikke haft problemer med at explorer lukker af sig selv..så går ud fra det er et sammenhængende problem. Du kan ihvertfald prøve det. Det værste der kan ske er at der ikke sker noget.
Avatar billede larshugo Nybegynder
15. februar 2009 - 21:56 #2
Desværre. Det lykkedes ikke for mig. Jeg kørte programmet, som min Antivir bestemt ikke brød sig om. Den hævdede det mindede om en orm. Da jeg åbnede min eksterne igen, lukkede explorer øjeblikkelig. Så genstartede jeg maskinen for at se om det gjorde en forskel, men det skete igen, omend lidt senere. Heldigvis kan jeg se og overføre mine film på min laptop, men det er både lidt "urimeligt" og irriterende, at jeg ikke kan arbejde med dem på min stationære. Men tak for svaret. Jeg modtager gerne yderligere input.
Lars
Avatar billede larshugo Nybegynder
15. februar 2009 - 22:08 #3
Jeg bøjer mig dybt i støvet. Da jeg endnu engang genstartede efter nogle minutter, lukkede explorer.exe ikke mere ned. Og mine video convertere Xilisoft og Super gjorde det heller ikke. Så jeg bliver "nødt" til at takke for hjælpen. Det virkede sgu.
mvh
Lars
Avatar billede hearnz Nybegynder
15. februar 2009 - 22:11 #4
Det var godt vi fik løst dit problem ;)

ping :)