Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjern/rediger indlæg.

Når nu eksperten har fået fornyet layoutet (tillykke med det!!) kunne det så ikke blive således, at vi kan få lov til at slette/redigere indlæg så når vi ved en fejl opgiver en mail adresse - eller hjemmeside adresse i  f.eks. hijack - at vi efterfølgende kan redigere den væk?
Eller er der andre muligheder?
Det er død irriterende at alle disse sp. popper op i søgemaskinerne.
Avatar billede moulde Nybegynder
13. februar 2009 - 18:31 #1
Ja det må jeg være enig i..

Men thumbs up til designet :)
Det er rigtig lækkert..
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 18:33 #2
Mulighed for redigering ville vaere godt.

Men for at undgaa heftige point diskussioner er det nok noedvendigt at originalen kan findes ved at klikke paa et link.

Og hvis Google foleger det link, saa er du lige vidt.

Loesningen paa posts med uheldig info (og password er langt vaerre end email adresser !) plejer at vaere at anmelde sit eget indlaeg til coadmin/admin.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 18:40 #3
Syntes også det er en mangel. En mulighed var også at sætte en timer på sådan at der kun kunne redigeres i 5 eller 10 minutter efter indlægget er sendt. Det ville give tid til at ændre stavefejl uden at det ville være muligt at ændre en diskussions indhold efter der er blevet kommenteret.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 18:42 #4
Tids laas tror jeg ikke paa som loesning. X ligger et forkert svar. 1 sekund efter ligger Y et rigtigt svar. 10 sekunder efter retter X sit svar til at vaere det samme som Y.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. februar 2009 - 19:08 #5
mener også en tidslås må være løsningen med de ulemper den måtte medføre. Jeg ved pointene er vigtige for mange, men jeg mener funktionaliteten er vigtigere.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 19:20 #6
arne_v > det kunne evt. modvirkes ved tidslås + ikke muligt efter næste indlæg er lagt. Det er nu ikke mit indtryk at indlæggene på E regner ind SÅ hurtigt :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2009 - 19:31 #7
Hvis der laases ved et efterfoelgende indlaeg er det ikke et problem.

Jeg ser relativt tit svar indenfor faa sekunders interval.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 20:20 #8
Tidslås afhjælper f.eks. ikke min beskrevne fejl.
Hvis der i nogle data, som ligges op, findes oplysninger der ikke burde, vises de først efter nogle dage i søgemaskiner.
Men den udbredte furnuftige adfærd hos brugerne som har karakteriseret Eksperten gennem mange år, vil det være undtagelser som misbruger en rettighed til ændre egne indlæg.
For nogle betyder p. meget.
Men der er karakteristisk, at dem p. betyder noget for, vil hente dem hjem på korrekte svar!

Indlæg som er blevet ændret kunne f.eks. markeres med en stjerne el. lign.. Så kunne det være op til autoren om han/hun vil angive hvad der er ændret og hvorfor.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
15. februar 2009 - 18:53 #9
Vi har pt. ikke planer om at lave en "rediger inden for X minutter". Men vi arbejder på et bedre coadmin-system som gør det nemmere - og langt hurtigere - at slette f.eks. passwords i posts.

Vi er ansvarlige for hvad der står herinde og vil gerne have styr på hvem som skriver hvad - og at folk står ved hvad de har skrevet. Jeg ved at det kan være irriterende at lave en fejl, men jeg synes generelt er ret gode til lige at rette det.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 17:45 #10
Ok. Jeg lukker det.