Avatar billede onkelbetie Nybegynder
13. februar 2009 - 00:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny computer fryser, man kan ikke komme videre?!

Hej, først vil jeg gerne sige undsyld for hvis nogle af jer mener at jeg har oprettet denne tråd under en forkert kategori, men var lidt i tvivl om hvor jeg skulle putte den ind under.

Jeg har for ikke så længe siden købt ny computer som jeg selv har samlet, og den har fungeret perfeckt og kørt helt uden problemer ind til for et par dage siden hvor den begndte at "fryse" når den starter op, jeg komer ind i windows så starter de programmer der starter når den starter op, men så ændres musen så den ser ud som når computeren tænker, og jeg kan INGEN ting gøre! eller det vil sige jeg kan trykke ctrl-alt-delete og lukke computeren, genstarte den eller logge af brugere, men lige meget hvad jeg vælger sker det samme! Men det mærkelige er at det kun er nogle gange den gør det! og nogle gange når jeg lukker den ned så siger den bare: "windows lukkes" men kommer aldrig videre! jeg prøvede at lade den stå i 4 timer med det resultat at der stadig stod "windos lukkes" efter de 4 timer! så mit spørgsmål er vel: Hvorfor har jeg disse problemer?
Kan jeg have fået virus? Please hjælp mig med at helbrede mit syge barn! :'(
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 07:26 #1
Hvis du har mistanke om at dine RAM er defekte, er der her et par små programmer, der kan teste dem:
http://hcidesign.com/memtest/download.html

http://www.goldmemory.cz/
http://www.memtest86.com/
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 09:00 #2
ja eller passer rammene til dit bundkort dvs er det dem hastigheds mæssigt og spændings mæssigt passer

ram er ikke bare ram selvom de kan gå i hullet
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 09:08 #3
jetdirect! han skriver at den har kørt perfekt så fejlen skal nok findes et andet sted, end forkerte ram.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
13. februar 2009 - 11:59 #4
Jeg tror ikke det er mine ram da der står på pakken de kom i "recommended for intel core i7 processor" så de burde passe fint i mit X58 bundkort ik'? :-). men jeg tager nu alligevel og dl nogle af de programmer der er blevet linket til for at være på den sikre side.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 12:25 #5
Du kunne da prøve en gang "chkdsk /r /f" guide på www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
13. februar 2009 - 18:53 #6
nu har jeg kørt diverse test på mine ram, ingen problemer der. Jeg har også prøvet "chkdsk/r/f" og der var heller ingen problemer, har også kørt virus/spyware scanninger med 3 forskellige programmer, ingen virus/spyware så det var det vist heller ikke :(. jeg begynder lidt at tro på at det er et software problem der muligvis ville kunne afhjælpes ved at geninstallere mit OS?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2009 - 07:01 #7
Kør lige en sfc /scannow inden du geninstallere.
Er det XP eller Vista?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2009 - 07:13 #8
Prøv at kigge lidt på http://www.helgec.dk/virus_etc.html - du kan installere og køre MALWAREBYTE fra fejlsikret
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
14. februar 2009 - 16:41 #9
#7 det er vista, PT. så ved jeg ikke lige hvad en "sfc/snannow" er? kunne du uddybe det?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2009 - 07:35 #10
Det er til reparation af systemfilerne i styresystemet.

Sfc /scannow løsning på Vista problemer. Husk afstand mellem sfc og /  du skal måske bruge din Vista skive. Den fortæller ikke om den har rettet noget, når den er færdig.
http://209.85.135.104/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://support.microsoft.com/kb/929833&prev=/search%3Fq%3Dsfc%2B/scannow%2Bi%2BVista%26hl%3Dda%26sa%3DG&usg=ALkJrhhVBbjXmg_t2n0gYtCFnSxed-gwCg
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
23. april 2009 - 12:48 #11
det var virus.