Avatar billede piaget Nybegynder
10. februar 2009 - 23:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opret brugere og logge dem på med eget drev.

Vi har købt en windows serevr 2003. Der skal ca. 100 brugere på, med eget drev. Vi har bærbare med win XP Pro. Hvordan opretter jeg et domæne som brugerne kan logge på.
Jeg vil gerne have alle de elever, der er på skolen på serveren. Hvordan opretter jeg dem som brugere? Hvis I kender en side med en god gennemgang er det også helt fint.
Avatar billede bkb12071 Nybegynder
11. februar 2009 - 00:05 #1
hejsa...kunne det tænkesat denne kunne bruges?
http://www.visualwin.com/

venligst
Avatar billede plasmon Nybegynder
11. februar 2009 - 13:25 #2
Jeg vil foreslå

www.videomonster.dk

der er videoer lige fra hvordan du opretter en domain controler til hvordan du giver brugerne drev, og personlige indstillinger.
Avatar billede piaget Nybegynder
11. februar 2009 - 22:38 #3
Videomonster var lige det jeg kiggede efter. Du får pointene, lige en ekstra ting, hvis du/I vil svare. Skal jeg ud og købe et domæne eller skal jeg bare selv finde på et som maskinerne så kan logge på?
Avatar billede plasmon Nybegynder
12. februar 2009 - 10:50 #4
Jeg ville vælge et domain til intern brug, og så kalde det domain.local så det ikke konfilkter med noget.

f.eks. microsoft.local til intern brug.