Avatar billede marvinq Nybegynder
09. februar 2009 - 14:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kode på projekt !?

Hej eksperter,

Kan det lade sig gøre at sætte en kode på et visual studio projekt ?? Således at man ikke umiddelbart kan se koden bag et program, (altså åbne det i visual studio).

Forstillede mig at man blive promptet for et password når man åbnede projektet...
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2009 - 14:27 #1
Du kan ikke sætte brugernavn/password på din kode. Det ville ikke give mening, da man jo bare kan åbne dine kode med en explorer.

Men du kan undgå at man kan disassemble dine C# DLL'er ved at obfuskere koden. I VS 2008 følger der en "DotFuscator" med. Og der findes andre og måske bedre obfuskatorer på nettet, bl.a. http://www.preemptive.com/obfuscator.html

En obfusktaor gør koden i et DLL svært læselig ved at bytte om på kodelinier, ændre navne på parametre, klasser o.s.v. og smide labels og skidt ind overalt. Efter en obfuskerign skal man være noget af en hardcore nørd for at kunne læse kode med f.eks. Reflector (http://www.red-gate.com/products/reflector/).
Avatar billede marvinq Nybegynder
09. februar 2009 - 14:33 #2
Det er svar nok til mig :)