Avatar billede zjat Nybegynder
07. februar 2009 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

software der gøre skrivebordet mere simpelt og beskyttet?

Hej Alle sammen

Jeg har en windows XP computer hvor jeg gerne vil have lavet så man ikke kan ændre noget på den. Ved opstart må der gerne virke som på en netcafe, hvor man kan vælge spil der er på computeren og ikke andet.

Har hørt om noget software der hedder "My first desktop" men det har jeg ikke kunne finde.

Nogen der kan komme med nogle gode forslag?
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
07. februar 2009 - 21:49 #1
Måske er den gratis løsning fra Microsoft nok?
Du kunne da prøve at se på den herfra:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx
Avatar billede zjat Nybegynder
07. februar 2009 - 21:51 #2
hmmm... slet ikke det jeg leder efter..

Programmet skal have en selvstændig menu... som lægger oven på skrivebordet.

Tror desværre du har misforstået min tekst
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
07. februar 2009 - 22:03 #3
Prøv med en lidt mere præcis, beskrivende tekst, så jeg bedre kan forstå, hvilken slags program du leder efter...
Avatar billede zjat Nybegynder
07. februar 2009 - 22:14 #4
synes jeg har været så beskrivende som muligt.

Har du været på en netcafe? f.eks. boomtown. De har en menu der starter op ovenpå windows. Jeg vil have en lign. løsning - det skal dog bare være på en computer...der skal ikke være krav om server eller lign.
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
07. februar 2009 - 22:45 #5
Nej, jeg bruger ikke netcafe.
Og har ikke været på Boomtown.
Avatar billede zjat Nybegynder
08. februar 2009 - 15:45 #6
Gad vide om man kan tage point for at være ignorent?

Jeg lukker dette spørgsmål...det er hermed ødelagt og håber andre får bedre hjælp.
Avatar billede spacejam Nybegynder
01. april 2009 - 19:13 #7
Vi bruger noget software fra www.smartlaunch.net
som bruges på netcafeèr verden over

Det kræver dog en server som giver retigheder til brugeren