Avatar billede -TL- Nybegynder
04. februar 2009 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

login fra client til server (ala internet cafe)

Hej eksperter

Jeg har fået til opgave at opsætte et såkaldt register med brugernavn til vore medlemmer i forb. med opgradering af klienterne. Serveren kører Win2k3 Enterprise mens klienterne er Win XP Pro. Det skal være sådan så at den pågældende brugers password er tidsbegrænset og bliver nulstillet efter X antal minutter. Hvordan opsættes serveren til at kunne det - hvis det er muligt?

Netværket i sig selv kommer til at ligne et internet cafe miljø.
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2009 - 14:10 #1
Der skal vil også være begrænset adgang eller hvordan ?

I så fald er der jo mulighed for at bruge Speciel software til formålet, software som man blandt andet bruger på Netcaféer
Avatar billede -TL- Nybegynder
04. februar 2009 - 14:19 #2
Ja, det må ik være muligt og installere programmer udover det der ligger på dem.

Ja den tanke har jeg tænkt, men hvilke vil være nemmest og opsætte - hvis det var tilfæælde?
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2009 - 14:23 #3
Jeg har selv før arbejdet med SmartLaunch som er interface som ligges oven på en Windows
Avatar billede -TL- Nybegynder
04. februar 2009 - 14:32 #4
Okay, og ville en nybegyndere kunne finde ud af det systemet - her tænker jeg på nye medarbejdere??
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2009 - 14:40 #5
Det er jo et spørgsmål som der ikke kan svares på. Men den måde det fungerer er at der er en Administrator klient hvor det hele styres fra.
Avatar billede -TL- Nybegynder
04. februar 2009 - 14:48 #6
Oki, men sådsan som jeg har skimmet det igennem, så ser det fornuftigt ud til dette behov.. Gir dig point ihvertfald :-)
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2009 - 14:56 #7
Så vil jeg da smide et svar.
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2009 - 16:51 #8
Takker for point