Avatar billede nord-bil Nybegynder
04. februar 2009 - 10:16 Der er 3 kommentarer

Lageroptælling i Excel

Hej jeg skal lave en "simpel" lageroptælling i Excel men det er ikke min stærke side så jeg mangler lidt hjælp.
Tabellen består af:
Varenavn - Stk - Pris u/moms - pris m/moms - Total u/moms - Total m/moms
altså 5 kolonner ialt det der gør det lidt tricky er at man skal kunne taste en pris ind enten uden moms eller incl moms hvis man gør det uden moms skal den selv udfylde feltet pris m/moms.
er der en der kan skrive alle koderne til dette
Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 14:18 #1
Det kan du kun lave med en makro, der benytter ChangeByval, og så indsætter en formel til beregning af inkl/excl moms i den "modsatte" celle.

Jeg kan nok skrive den stump kode, men det kræver, at jeg ved hvilke kolonner, du benytter.
Avatar billede nord-bil Nybegynder
04. februar 2009 - 15:11 #2
B,C,D,E,F til og med 59
Avatar billede nord-bil Nybegynder
04. februar 2009 - 15:17 #3
undskyld fra linie 5 til og med 59