Avatar billede nwn Nybegynder
01. februar 2009 - 01:15 Der er 6 kommentarer

Hvordan skal HTML kode opstilles?

Som overskriften lyder. Hvordan skal HTML kode opstilles? Er der et bestemt opstillings-regelsæt eller lignende?

Jeg har ikke umiddelbart, kunne finde noget på dansk omkring det. Derfor håber jeg, at jeg kan få nogle eksempler =)

Tak på forhånd.
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2009 - 01:50 #1
World Wide Web Consortium - eller bare W3C eller W3 - er dem der har udarbejdet reglerne for HTML og der er ret strenge krav (hvordan browserne så overholder dem er noget helt andet). Hvordan og hvorledes reglerne forholder sig kan du læse på www.w3.org

Der er ingen danske sider der er gode at følge - html.dk kommer lidt derhen men den indeholder mange fejl og www.w3schools.com bliver også mange gange brugt som reference men heller ikke den er fejlfri.

på validator.w3.org kan du validere din kode.
Avatar billede nwn Nybegynder
01. februar 2009 - 14:39 #2
Hej.

Jeg mente ikke lige validere koden, så selve koden er rigtig, men hvordan kode opstilles. F.eks:

<div id="table">
  <div class="box">
      Content
  </div>

Men jeg ved ikke, hvilken måde, der er mest rigtig, at opstille med.
Avatar billede olebole Juniormester
01. februar 2009 - 14:45 #3
<ole>

Det er der ingen regler for. Det, man tilstræber, er en pæn og overskuelig opstilling - men det er der _rigtig_ mange forskellige bud på  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede nwn Nybegynder
09. marts 2009 - 17:48 #4
OK, vil du smide et svar ole?
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2009 - 13:53 #5
Det kommer her  =)
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:59 #6
lukketid?