Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
29. januar 2009 - 12:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Form låst for dataindtastning

Jeg har oprettet en tabel i Acc2007 med en tilhørende form. Når jeg forsøger at indtaste data i min form, returnerer Acc2007 en fejlmelding i form af en lyd "bing". Formen er oprettet med en subform (den primære form omhandler "virksomheder" og subformen omhandler "kontaktpersoner".
Efterfølgende har jeg forsøgt at oprettet flere forms til samme tabel - men her oplever jeg det samme problem... at jeg ikke kan indtaste noget i forms. Jeg kan stadig rette data i min tabel - men ikke i forms ?????... Hjælp mig please !
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
29. januar 2009 - 14:56 #1
Jeg har oprettet en ny database, importeret den gamle database uden form og oprettet en ny form  . . . . stadig samme problem m.h.t. at man ikke kan indtaste data i forms og at når man forsøger dette, får jeg bare et "bingggg"... hvorefter der ikke sker yderligere. Formen er låst ... men jeg kan stadig indtaste og editere data i min tabel... ?
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
29. januar 2009 - 15:51 #2
Jeg har nu ligeledes opserveret at "add new record" i formen orså er låst ?
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
29. januar 2009 - 17:04 #3
Nå, nu har selv Microsoft givet op ?... er der ikke nogle eksperter som kan knække denne nød ?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
29. januar 2009 - 19:44 #4
Hvad du af værdier i formularens egenskaber
TilladTilføjelse/AllowAdditions  og
DataIndtastning/DataEntry
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
29. januar 2009 - 19:44 #5
har du tilfældigvis TilladTilføjelser/AllowAdditions = no
(Som jo skal være Ja)
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
30. januar 2009 - 09:50 #6
Mine settings for formular
Data Entry = Yes
Allow Additions = Yes
Allow Deletions = Yes
Allow Edits = Yes

Jeg kan stadig ikke hverken indtaste, editere eller oprette nye poster ???
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
30. januar 2009 - 10:09 #7
DataEntry skal vist være = Nej

fordi hvis den er ja tillader man KUN oprettelse af nye poster.
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
30. januar 2009 - 10:59 #8
Jeg har forsøgt med DataEntry = No, men det ændrer ikke noget ! Jeg har forsøgt med forskellige kombinationer, og dette ændrer ikke noget heller. Det der bekymrer mig i dette her er, at jeg ikke har ændret noget i proporties og at den tidligere har virket. Jeg har forsøgt at gå stepvis tilbage i forhold til udviklingen af databasen og kan ikke finde noget som kan være årsagen til at formen pludselig låser for editering og oprettelse af nye poster.
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
30. januar 2009 - 12:59 #9
Har fundet fejlen ! Jeg har ændret Recordset Type til Dynaset (Inconsistent Updates)
All tables and controls bound to their fields can be edited.

Fejlen har udgangspunkt i mit "one-to-one" relation imellem min form og min subform. Jeg har nu ændret Recordset Type fra "Dynaset" til "Dynaset (inconsistent Updates" - og så virker det hele igen !... gosh det har taget mig langt tid at finde fejlen !