Avatar billede tubber Juniormester
28. januar 2009 - 22:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fake mac adress

Hej

Jeg sidder med et lille problem, jeg skal have 2 computere til at connecte til samme server.
Mit problem er nu at jeg ikke direkte kan gøre dette, da de har forskellig mac adresse.

Hvis jeg skifter mac adressen på den ene, så de får ens mac adresse, så overtager PC2 den ip PC1 har da routeren tildeler den til mac adressen.

Nu er mit spørgsmål så om man kan maskerere sin mac adresse, så det ser ud til man har samme mac adresse?

Mvh
Tubber
Avatar billede junior Nybegynder
29. januar 2009 - 21:17 #1
Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre, fordi at pakker på netværket transporteres på lag 2 og lag 2 er mac-addresse kommunikation.

Det er lidt på samme måde som hvis du stikker posten et brev som han skal levere til østegade nummer 9, og så der er 2 huse i østergade som har nummer 9 - hvad for et af husene skal han så aflevere brevene til?

Derfor skal netværks enheder ha en entydig mac-addresse.

/ErnstS
Avatar billede tubber Juniormester
07. maj 2009 - 09:45 #2
Takker :)

/RFrandsen