Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 09:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kan defekt disk repareres

jeg har en nyere 120 GB samsung disk som ifølge samsungs eget disk værktøj er defekt EStool hedder det.

diagnostic siger den er defekt og en efterfølgende low level formatering det samme...

Er den så død eller kan man stadig gøre noget?
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2009 - 09:31 #1
Jeg har et par gange oplevet noget lignende, der var problemet chipsettet på bundkortet(nforse)- Problemet blev løst ved, at udskifte dvddrevet fra sata til ata, da systemet kunne læse interfacet på dvddrevet, og det resulterede i fejl.
Avatar billede hcars Novice
28. januar 2009 - 09:31 #2
Medmindre du har uerstattelige data på disken (som du ikke har ***grimt ord*** _sikkerhedskopieret_ , så vil jeg råde dig til ikke at spilde mere tid på sagen. Hvis du på en eller anden snedig måde får den op at køre, vil du bare senere få nye problemer.
Den rigtige løsning er at finde en ny: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376918&searchArea=&Soegeord=

En ny 160 GB kan du få i postkassen for 316 kr.
Avatar billede hcars Novice
28. januar 2009 - 09:37 #3
Ja, det er selvfølgelig en god ide at se, om HDD kan virke i en anden PC, for at sikre, at fejlen ikke skyldes PCen.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 09:52 #4
I har ret..og det med bunkort er ikke helt umuligt...
Jeg prøver disk i anden pc først og ser...
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 10:44 #5
Hmm..nu kører den på en anden pc og tool siger igen at der er fejl på flere LBA

error: LBA 3274458
og flere af samme slags
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 10:55 #6
surface scan heeder den del af scanningen som efter 40 % har fundet 3 LBA fejl
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
28. januar 2009 - 11:00 #7
prøv med det her program som der linkes til her.

http://forums.techarena.in/hardware-peripherals/1092536.htm
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2009 - 11:02 #8
Der er 3 års garanti på Samsung diske, er der fejl på, kan den sendes til rep.
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 11:07 #9
Du har jo ikke data på den, så læg den op på sækkevognen og kør hen og få den byttet. Hvis det er en seriøs butik får du en ny med hjem med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 11:11 #10
tror desværre den er over 3 år..
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 11:13 #11
Der står på den hvornår den er lavet.
Avatar billede peet-49 Novice
28. januar 2009 - 11:51 #12
Så er det ikke just "en nyere disk" Køb en ny, livet er for kort til ødelagte diske.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 16:43 #13
ny disk hjalp... takker
Avatar billede peet-49 Novice
29. januar 2009 - 16:52 #14
Selv tak.