Avatar billede teamdev Novice
25. januar 2009 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Time out under greeting

Hejsa,

Jeg har problem med at modtage mails fra 2 kontakter.

Alle andre kommer mig bekendt fint igennem.

Fejlen som kontakten får er

"conversation with mx3.sealtech.dk[93.161.123.78] timed out while receiving the initial server greeting"

Nogen forslag ?

timed out while
    receiving the initial server greeting
Avatar billede strych9 Praktikant
25. januar 2009 - 15:55 #1
Hvad er mx3.sealtech.dk? En Exchange server?
Der er et eller andet med de tcp/ip pakker som modtageren får som de ikke kan lide. Er der tcp checksum offloading slået til på netkortet? Eller receive side scaling? Slå alle den slags extenions og fancy lir fra.
Avatar billede teamdev Novice
25. januar 2009 - 16:02 #2
korrekt det er en exchange server.
Kører exchange 2003
Kan modtage mails uden problemer fra alle andre end folk der hsar deres mail hostet hos one.com
Avatar billede teamdev Novice
25. januar 2009 - 16:05 #3
Hvor hulen ser jeg om tcp checksum m.v. er slået til på netkortet?

I devicemanager netkort - properties er der ikke rigtigt noget af den slags
Avatar billede strych9 Praktikant
25. januar 2009 - 16:08 #4
Hvor indstillingerne er afhænger helt af hvilken hardware. På en HP server indstilles det feks i properties -> Advanced, på teamet, hvis jeg husker ret.
I andre tilfælde er det registreringsdatabasen du skal i, og så huske at genstarte efterfølgende så TCP/IP initialiseres forfra.
Men præcise regkeys osv, det må du lige bruge google til at finde ud af selv.
Så altså:
tcp checksum offloading
receive side scaling
tcp chimney
window scaling

slå alt det fra.
Avatar billede teamdev Novice
25. januar 2009 - 17:00 #5
Recieve side scaling er en parameter under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

Der ligger TcpChimney også. Begge var sat til nul
Avatar billede teamdev Novice
30. januar 2009 - 17:37 #6
så jeg er altså ikke kommet videre, kan dog fortælle at det eneste sted det er problematisk at modtage mails fra er når det kommer fra one.com

one.com support siger således:

Der kan være flere årsager til, at denne fejl opstår.

1. Modtagerens server er ikke sat op til at returnere en "server
greeting" (at serverne "hilser" på hinanden), og vores server leverer
derfor ikke emailen, men returnerer en fejl.

2. Modtagerens server er for lang tid om at returnere server greeting og
vores mailserver giver op og returnerer fejlmeddelsen.
Avatar billede teamdev Novice
07. maj 2009 - 22:32 #7
Efter at have opdateret firmware i firewall (Zywall) blev problemet løst