Avatar billede boetkjaer Nybegynder
23. januar 2009 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HDD min. 1 TB

Jeg sørger efter en ny ekstern harddisk, og derfor spørger jeg Jer tilråds.

Krav:

-min. 1 TB og måske gerne op til 2 TB (altid godt med lidt plads)
-fremtids-sikret, min. e-SATA 3.0GB
-Hurtig søge tid.
-stabil
-kvalitet
-Buffer: Har det så meget at sige ???

Muligvis en i raid (2 bays), da det jo også er godt.
Har kigget lidt på WD Book..

Kom gerne med forslag til en som er bedre

På forhånd tak.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 13:28 #1
Jeg har selv brugt Synology DS-207+ (http://www.pcworld.dk/art/9269) med Samsung-diske (pga stilheden) i et stykke tid og er så tilfreds at jeg har skiftet til DS-408+ med 4 x 500 gb diske.

Det gode ved Synology er at den kan køre raid 1, har gigabit netværk, kan dele filer over netværket og samtidig kan fungere som server og BT-downloader.
Avatar billede azarat Nybegynder
23. januar 2009 - 13:29 #2
har haft gode erfaringer med WD.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
23. januar 2009 - 13:32 #3
Buffalo laver også nogle gode bokse (http://www.buffalo-technology.com/products/external-drives).
Avatar billede allanfo Praktikant
24. januar 2009 - 16:21 #4
Jeg har lige købt sådan en her:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-flyt/hdd-mov2/kab-st5610-4s-sb2.html

Der kan man montere op til 4 SATA-diske med enten et USB eller et eSATA kabel. Vel at mærke 4 diske med kun eet kabel. Jeg er i hvert fald imponeret. Der er ingen RAID eller JBOD funktion indbygget, men det kan man evt. lave med software.