Avatar billede nelly6602 Nybegynder
22. januar 2009 - 02:00 Der er 23 kommentarer

Vista, Mac OS 10 Leopard, HP Pavilion dv 5

Hej eksperter

Har en PC HP Pavilion dv5 med vista. Er det muligt at fjerne vista helt og installere Mac OS Leopard ? PC'en har nogen touch knapper osv vil de virke ? tror ikke det vista der styre det, nok hp'ens program eller hva nu det er... Men kan det lade sig gøre. Og hvis ja, hvordan og er OpenOffice 2008 brugbar hvis man skal åbne Office 2007 dokumenter eller fra OpenOffice til Office ?
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 06:35 #1
Nej og ja.
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
22. januar 2009 - 08:21 #2
Ej noget l*** ! Synes bare at Mac Book er alt alt for dyre ! Mens Vista er alt alt for dårlig til alt ! Det kunne bare være fantastisk hvis det kunne lade sig gøre :(
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. januar 2009 - 09:02 #3
Det er ifølge Apples EULA ikke tilladt at installere Mac OS X på andre systemer end Apples egne.
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 12:56 #4
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
22. januar 2009 - 16:31 #5
For satan !!!! Det ser sgu helt vild godt ud ! Priserne er bare lidt for høje synes jeg ellers havde jeg sgu helt sikkert Mac nu, det er bare lidt ærgeligt at det ikke kan lade sig gøre på en almindelig pc ;(
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 17:22 #6
*GG*
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 17:54 #7
Tror mere det kan lade sig gøre i papmaché...
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 21:03 #8
Med en batteri-levetid på op til nitten minutter? Eller "Everything is just a few hundred click away"? Eller at det tager ca. 45 min. at skrive en mail?
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
22. januar 2009 - 21:28 #9
hahahahahahahahaha ! Altså ideen er sjov men ellers ser det sgu ik helt så godt og nemt ud vil jeg sige :D
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
22. januar 2009 - 21:29 #10
Det ser godt på den måde at det nyt ellers ik helt rigtigt

Men Mac Notebook Pro 4gb ram, 320gb hard 15,4 inch ! Hold kæft den gad jeg godt ha istedet for min, selvom min også er ret god... men vista ! helt ærligt !
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 21:33 #11
Bryder mig ikke om MAC, og syntes oven i købet at Vista er ret godt. Tæt bedste Windows nogensinde. :)
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 21:34 #12
Men det gør jo kun MAC Wheel historien sjovere. :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. januar 2009 - 00:00 #13
Jeg tror aldrig, man får en enstemmig beslutning i Windows vs. Mac, og der findes jo haders på begge sider, så jeg vil bare sige, at det er en smagssag.
Windows er lettest, hvis man er vant til det og Mac er lettest, hvis man er vant til det.

Jeg kan dog sige, at begge justrace tilsyneladende er ret favorabel overfor Windows, men min MacBook Pro kører 5 timer på et batteri uden problemer.
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2009 - 00:10 #14
Helt enig. Det er jo to verdener. Næsten som religioner... Selv indenfor Win er der to "religioner", Vista og XP.

Hvis de 5 timer er mens du arbejder seriøst med den er det f..... længe.

Har en, men kan ikke sammenlignes hardwaremæssigt, ASUS M70Sa, og den klarer omkring et par timr. Men med 17" HD skærm, Sorround lyd med Subwoofer og 2 x 500GB HDD osv. er det vel meget godt.
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2009 - 00:14 #15
Glemte helt at "blamere" med mit 1GB grafikkort. :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. januar 2009 - 06:50 #16
Justrace, så snakker vi vel også stationær computer?
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2009 - 07:47 #17
Jo, altså det er jo ikke lig en man smækker op på bordet på caféen, men: http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=74&l3=678&l4=0&model=2196&modelmenu=1  :)
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
25. januar 2009 - 01:28 #18
Er rigtig glad at jeg har sat sådan en diskussion :)

Men jeg kan ikke se noget godt ved vista, andet end det ser bedre end XP, men ellers funger det bare ik som windows, det bare efter min mening. XP har været der i lang tid og har skabt sig et rigtig godt navn. Efter det jeg har læst osv, så ser det ud til at mac er mere til pro brug end bare ''almindelig'' altså fx. lave hjemmesider vs. spil osv.
Men jeg vil stadig meget gerne prøve Mac book Pro ! Den ser helt fejlfri ud :)
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2009 - 11:38 #19
Hej, selvom du er til MAC, så er du tilgivet fuldt ud med den sidste kommentar om XP vs. Vista. Det der sker med Vista er at de der gamle XTP-tusser åbner det første det bedste program de kan komme på, og straks det åbner ligner det ikke noget de kender, og så dur det jo ikke. :) Tilbage til XP....

Det skal lige siges at det var det samme med 98 > XP. Mange sprang over ME som jeg syntes kørte rigtig godt.

Det med at MAC er til mere PRO brug er nu noget der ligger år tilbage, hvor Photoshop, Quark Express og PageMaker osv. stort set kun blev lavet til MAC, samtidig med at MAC dengang næsten kun var grafisk orienteret.

I dag kører eks. Photoshop lige så godt på PC som MAC. Ja, jeg har CS4 og det glider på min PC. Også på min M70. :)
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
26. januar 2009 - 00:41 #20
Ja, det kan selvfølgelig godt være at windows 7 bliver en god version af vista. Men det er som om de har givet vista god udseende og alt andet har de bare glemt. Det funger fint hvis man bare bruger den til dagligt, altså musik og billeder fx. men jeg synes ikke det funger til programmer, bruger Dreamweaver CS4 + Visual Studio 2008 og en gang i mellem gir det lidt problemer med små ting. Efter de videos jeg har set på Youtube, ser de ud til at Mac ikke bare går i stå som PC gør osv, ved ikke om det passer for har nemlig ikke en selv :D Min PC er ret ny og ret stærk, men vista kræver bare lidt for meget synes jeg. 98 var også meget god, der spillede jeg spil og det fungerede meget meget godt, selvom jeg havede en ''ikke ret god pc'' Det ser ud til at du forstår meget godt det med Mac og PC altså forskelle osv :)
Avatar billede justrace Novice
26. januar 2009 - 01:07 #21
Ved ikke med 7, det bliver efter alt at dømme en "skrabet" Vista, og nogle grafiske ændringer. Nogle journalister har opdaget at man nede på proceslinien kan holde musen hen over de programmer man har åben, og så kan man se en miniature af programmet. Smart siger de så, og kalder det en genial nyskabelse i 7. Men det har man altid kunnet i Vista. Og der er rigtig mange af den slags eksempler.

Ved heller ikke om Vista nu også kræver så meget endda, men det er ikke noget jeg oplever. Har inst. Vista på en gammel Toshiba, og den kører ret godt. En Equium M70 mener jeg den hedder.

YouTube er vel ikke noget man behøver tage mere seriøst da det jo ikke er objektivt lavet, men af folk der vil vise det de mener er rigtigst. :)

Her i huset befinder sig 11 maskiner af ret forskellig sammensætning, og dem med Vista er dem med mindst bøvl.
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
27. januar 2009 - 21:54 #22
Ja, havde det selv her på min pc, fordi jeg troede det ville blive bedre end vista og  for at se det selv om det er, men ik noget fedt overhoved mere bling bling der kræver mere ram osv osv :D så jeg siger pas der

Det en Net caffe i har derhjemme :D vi har kun 6 :D
Avatar billede aners Nybegynder
21. marts 2009 - 14:35 #23
Køb dig nu bare en ordentlig computer, og skrot din Dell

Du kan købe en MacBook for 7.299,- men den er selvfølgelig ikke lige så lækker som en MacBook Pro - jeg er dog glad for at jeg købte Pro maskinerne i sin tid.