Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP 2000 til Vista 2007

Jeg har en bærbar med XP og outlook 2000.
jeg vil gerne flytte mail filer,adr. bog og konto indstillinger til ny bærbar med vista og outlook 2007.

ud over at jeg ikke forstår vista så kan jeg heller ikke finde ud af at flytte mail... :-)

Den her vejl. er til express, så den kan jeg vel ikke bruge når jeg bare bruger outlook.???
http://support.microsoft.com/?kbid=270670

Jeg har også prøvet at bruge exporter i outlook, men det kan jeg ikke få til at virke og har i øvrigt prøvet det før uden held.
Jeg har engang haft en vejl. til at flytte filer manuelt, hvilket plejer at virke, men kan ikke finde den vejl....
Avatar billede sleeper Nybegynder
20. januar 2009 - 13:44 #1
Avatar billede sleeper Nybegynder
20. januar 2009 - 13:52 #2
Kort sagt

Du skal på den gamle computer, have fat i din .pst fil, den indeholder alle dine mails, og så skal du bruge din .nk2 fil, den indeholder din mailadresser(dem som ikke er i kontaktpersoner, men som kommer automatisk når du skriver en ny mail)
deres placering er
.pst - C:\Documents and Settings\"Brugernavn"\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
.nk2 - C:\Documents and Settings\"Brugernavn"\Application Data\Microsoft\Outlook

din pst fil, skal du så importere i office 2007(Ikke overskrive den anden, da office 2003+2007 har fået et bedre format)
dette gøres, ved at du åbner outlook, trykker filer "importer og eksporter" og der får du så en mulighed for at importere din pst fil

nk2 skal du overskrive den nye
husk at lukke outlook før du gør dette
placeringen af nk2 filen i vista er C:\Users\"Brugernavn"\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook
og der sætter du bare filen fra den gamle computer, til at overskrive den nye
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 13:55 #3
hmm..tja...måske :-)
ved du evt. hvor pst filerne ligger i vista?
samme sted som XP, for så kunne jeg godt overveje at bruge den manuelle flytnign istedet.
vejl. er sikkert meget god, men igen....det er ikke helt nemt at forstå den.
prøv engang at oversætte "Tilpasse visningsnavnet til datafilen"...
det er der ikke nogen der fatter en brik af...

jeg mener at den brugervenlige vejl. jeg engang havde, kom fra en af de "private" hjælpe hjemmesider der tit henvises til herinde.
kan bare ikke huske hvilken...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 13:56 #4
tak...havde ikke set din besked 2 før jeg svarede...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 16:13 #5
men kan jeg få kontaktpersoner og indstillinger med (login data o.s.v.).
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. januar 2009 - 13:13 #6
Nej, det bliver ikke lagret sådan at du bare kan overføre det
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 15:07 #7
login data kunne man da tidligere overføre..eller var det kun i express..
Jeg har i hvert fald gjort det tidligere...
Nå men tak...det er også godt nok det her...
Send bare et svar...
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 15:14 #8
hvordan kan jeg i øvrigt importere pst fil til 2007 og beholde den originale :-)
Der kan jo ikke ligge 2 filer af samme slags?
Avatar billede sleeper Nybegynder
23. januar 2009 - 09:43 #9
Du skal heller ikke beholde den originale, du skal blot importere dem til en ny fil