Avatar billede jberiksen Nybegynder
20. januar 2009 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MSSQL kontra MySQL

Jeg sidder og bakser med et sagshåndteringssystem, der samtidig skal indeholde et beregningsmodul. Beregningsmodulet blever ret stort og advanceret, det skal bl.a. lave styklister, kvalitetssikring og andre tekniske data på de produkter vi sælger.

Vi er ordre producerende og tilpasser os meget til kundernes ønsker, derfor er jeg ikke ret glad for at skulle over i en SAP løsning eller lign.

Da jeg ved MSSQL softwaren er ret dyr, overvejer jeg om det i første omgang skal laves i MySQL.

Vil i ikke komme med lidt kommentar til det, bl.a. hvad problemerne kan være ved at gå fra MySQL til MSSQL
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. januar 2009 - 11:59 #1
kender ikke mySQL særlig godt, en mulighed er også FirebirdSQL ( hvis du løber ind i problemer, FirebirdSQL kører godt er nem og hurtig at installere og er også Gratis )
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:04 #2
Hvis du kan holde dig indenfor 4 GB database, 1 CPU og 1 GB RAM, saa er SQLServer ogsaa
gratid (Express Edition).
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:08 #3
SQLServer og MySQL er forskellige, men man kan ikke sige at den ene er bedre end den anden.

MySQL har MyISAM og InndoDB tabeller - MyISAM er hurtige - InnoDB understoetter transaktioner
og foreign keys.

SQLServer har bedre management og clustering funktionalitet.

MySQL har et hav af funktioner.

SQL i gamle MySQL versioner er elendig, men er OK i nyere MySQL versioner.

Der er indbygget SQLServer support i .NET og andre MS produkter.

MySQL er naesten standard i PHP.

SQLServer er Windows only.

MySQL virker paa Windows, Linux, diverse Unix etc..
Avatar billede jberiksen Nybegynder
20. januar 2009 - 15:19 #4
Det vil sige at jeg sådan set på nuværende tidspunkt skal lægge mig fast på om vi altid vil kører med en Windows server, eller måske på et tidspunkt finder på at skifte?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:53 #5
Det er en af mange parametre.

Du kan ogsaa vaelge et helt andet approach og kode din app, saa den ikke er database
afhaengig.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
25. januar 2009 - 14:51 #6
smider du ikke et svar arne_v?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 15:57 #7
kommer her