Avatar billede thdah Nybegynder
18. januar 2009 - 19:53 Der er 5 kommentarer

Problemer med routere

Jeg har pt internet hos Cybercity men har lidt problemer med forbindelsen.

Min forbindelse består af en zyxel P-2602hW-D1A fra CC som er koblet sammen med min egen router en Linksys WRT54GL. Jeg har lavet Linksys routeren til et Acces Point, ved at slå DHCP fra og ændre LAN IP-adressen til 192.168.1.2.

Mit problem består i at ca 1 gang dagligt slår roteren fra Cybercity fra, det eneste der er lys i er "Power" og "Ethernet" alle de andre lamper "DSL", "Internet" og "Phone" lyser ikke.
Jeg slukker og tænder derefter for Routeren fra CC 1 gang hvorefter det kører upåklageligt igen. En sjælden gang kan jeg også løse problemet ved bare at genstarte min egen router

Jeg er ret sikker på at det ikke er routeren fra CC der er noget galt med, da det er den 3 fra dem som laver akkurat samme fejl. De snakker om at de vil have TDC til at overvåge forbindelsen i 3 uger, men den tror jeg ikke på da de altid har målt fin forbindelse når jeg har snakket med kundeservice, Samtidig vil routeren jo genstarte automatisk hvis forbindelsen er væk 1 par sekunder.
Jeg tror mere på at det er routerne som ikke kører perfekt sammen, har prøvet at have min router, slået til som alm router og som Acces point, men den laver samme fejl

Er der nogen som kan hjælpe, da mine evner ikke rækker længere :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. januar 2009 - 22:30 #1
Du har koblet CC router LAN port til Zyxel LAN port ?
Avatar billede thdah Nybegynder
19. januar 2009 - 07:29 #2
Ja det har jeg gjort
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. januar 2009 - 09:45 #3
Da tdc skruede op fra 4 til 8 mbit blev min forbindelse også ustabil.
Efter at have sat den til 4 mbit har den været stabil siden.

Ved 8 mbit hang forbindelsen så at sige fast med "neglene", og det kunne være det samme for dig.
Avatar billede thdah Nybegynder
19. januar 2009 - 11:19 #4
Ja har tænkt det samme, da min svigerfar har prøvet det samme. Jeg  kører dog pt kun en 4mbit forbindelse, men måske har du ret.

Men det mærkelige er jo at det passer med at den nu går ned ca hver 2 dag, og som regel, et lille stykke tid efter jeg har downloadet en stor fil. Det er som om at den skal resettes når den er fyldt op, ja det lyder mærkeligt.
Avatar billede junior Nybegynder
29. januar 2009 - 21:42 #5
Hvis det er DLS, Internet og Phone som ikke lyser så kan du være sikker på det er fra din CC router som har problemer med at få forbindelse ind til centralen.

Har selv haft problemet før i tiden hvor de ændrede på min hastighed.

Det som du skal gøre er at ringe ind til CC og få dem til at lægge en profil på din router som gør at den prøver at traine op til max, jeg mener de kalder det en "i" profil. Det betyder at den finder det bedste mulige niveau.

/ErnstS