Avatar billede nubi19 Nybegynder
17. januar 2009 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Regex til multiline matches

Jeg skal have lavet et "simpelt" regex til at matche alt mellem [foo] og [/foo]
inkl. de to "tags".

Min tanke var \[foo\].+\[/foo\], hvilket ikke fungerer :-(

Det er i C#.Net det skal anvendes, og jeg har slået Multiline til.

Nogen bud på hvorfor det ikke duer ?
Avatar billede locke Nybegynder
17. januar 2009 - 23:32 #1
Hvis punktum skal fange linjeskift er det Singleline du skal have fat i

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.text.regularexpressions.regexoptions.aspx
Avatar billede nubi19 Nybegynder
17. januar 2009 - 23:57 #2
Ah doh, jeg skulle nok lige have læst enum beskrivelserne igennem inden jeg spurgte.

Tak for det tjeppe svar, smid et svar så er der point :-)
Avatar billede websmith Nybegynder
18. januar 2009 - 11:17 #3
Alternativt kan du bruge:

\[(?<name>[^\]/]*?)](?<content>[^\[]*)

Med multiline slået til.

Det vil fx på følgende teksts:

[foo]

Jeg gik mig over sø og land

[/foo]

[test]

Indholdet
af
test

[/test]

Give dig to Matches, med named capture groups, så du kan bruge

foreach(Match m in matches)
{
  string tagName = m.Groups["name"].Value;
  string tagContents = m.Groups["content"].Value;

}

Så vidt jeg husker. Jeg kan ikke lige huske syntax for Groups, men det er noget i den stil :)

Mvh
Avatar billede nubi19 Nybegynder
19. januar 2009 - 21:25 #4
Tjah det kunne jeg nok også, når locke lige svarer kan i få 100 point hver :-)
Avatar billede tmi Nybegynder
24. januar 2009 - 21:20 #5
#\[([a-z]+)([^[\]]*)]((?:(?R)|(?:.))*)\[/\\1]#Us

Us betyder at Ungreedy og Dotall (Singleline?) er slået til. Denne kan matche nestede tags, forstil dig fx:

abc:
[indent]
mappe
[indent]
file1
[bold color='red']file2[/bold]
file3
[italic]file4[/italic]
file2
[/indent]

Hvis Ungreedy ikke findes i dit miljø skal du blot sætte ? efter alle * og +
Avatar billede nubi19 Nybegynder
01. februar 2009 - 21:33 #6
Nå det ser ikke ud til locke svarer, så du får 100 point for dit :)