Avatar billede john138 Nybegynder
16. januar 2009 - 18:20 Der er 12 kommentarer

hjemmesider d

vil meget gerne hvis nogle kan give mig et script til et hitcounter ting .. ligesom dem youtube har... dem så man kan se hvor mange hits en sang har haft... og vil også gerne have script til + rating system og så folk kan skrive kommentar!
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. januar 2009 - 18:37 #1
Jamen så må du i gang med Google eller en bog om web-programmering :)

Du kan godt være heldig, at folk på Eksperten vil give dig links til deres foretrukne scripts, men regn ikke med at få serveret en fungerende løsning.
Avatar billede john138 Nybegynder
16. januar 2009 - 19:59 #2
hva mener du med bøger???? hvad for bøger giver så lange script? eller lærere mig at lave dem selv?
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. januar 2009 - 21:18 #3
Jeg siger skam ikke, at du i en bog (nødvendigvis) kan slå op og finde et script, der kan afskrives. Men måske kunne man lære at lave (eller sammensætte) det selv.

Eksperten er hjælp til selvhjælp.
Avatar billede john138 Nybegynder
16. januar 2009 - 21:23 #4
har du evt msn
Avatar billede john138 Nybegynder
16. januar 2009 - 21:34 #5
har du etc.s to bøger
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. januar 2009 - 21:56 #6
?
Avatar billede john138 Nybegynder
16. januar 2009 - 22:12 #7
nogle eksempler på bøger som man lærere at kode chat og forum og så videre med? og kode rating + hits systemer med?
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. januar 2009 - 22:21 #8
Personligt ville jeg starte med at finde ud af, hvilket sprog jeg kunne tænke mig at lære. De opgaver du nævner påkræver server-baserede løsninger, så der kunne være tale om Java, Ruby, PHP, ASP, Python og mange flere.

Det handler om, hvad du kan i forvejen og/eller hvad du godt kunne tænke dig.

Desuden er nogle ting lettere at få hostet end andre. (PHP-hosting kan du få smidt i nakken, Python-hosting har jeg endnu ikke fundet til fornuftig pris.)

Med sproget på plads gælder det om at jagte en biblotekar på det lokale bibliotek og få vedkommende til at finde en bog, hvor ordene "i gang med" og dit valgte sprog indgår :)

Slutteligt: Hvis det ikke har interesse, er der ingen grund til at gå i gang. Så er det nok bedre at vente på, at der kommer nogen forbi denne tråd, der - som nævnt - vil henvise til _deres_ foretrukne værktøjer.
Avatar billede john138 Nybegynder
17. januar 2009 - 11:15 #9
kan du ikke give mig nogle opgaver som jeg så kan lave og så giver du kommentarr? helst html ting... så jeg er 100% til alt html i hovedet. så jeg ik skal lede efter script hele tiden
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 12:07 #10
Nej, det har jeg hverken tid eller lyst til. Men jeg er sikker på, at du kan få kritik på kvalificerede bud her på Eksperten.
Avatar billede john138 Nybegynder
17. januar 2009 - 12:15 #11
www.home1.stofanet.dk/ommer.... ka i gi feedback plz.
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 12:58 #12
Ja HTML er det jo ikke, da der hverken er en DOCTYPE eller et html-rod-element!

Som udgangspunkt er validator.w3.org et godt værktøj at have med...