Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 11:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny Cpu??

Hej eksperter.

jeg har tænkt på om det er muligt at skrifte CPU i en bærbar? jeg har en bærbar med en Celeron M 420 på 1,6Ghz og ville gerne have en bedre i hvis det var muligt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 12:05 #1
Det er ikke til at sige med de oplysninger du giver. Men generelt, så er svaret: ja.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 12:09 #2
hvilke oplysninger vil du have?
Jeg sidder ved den nu så jeg kan finde ud af det delvist hurtigt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 12:11 #3
Så kan du selv søge på hvad dit bundkort understøtter.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 12:12 #4
Men mange gange er det ikke cpu'en der er det svage led. Du skal også tænke på RAM, grafikkort osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 12:13 #5
Hvad er problemet? Hvorfor ny CPU?
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 12:14 #6
I cpu-z står der at det er socket 479 så jeg burde vel bare kunne søge på den socket på Edbpriser?
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 12:16 #7
Det er ikke fordi at der er et problem har bare bestilt ny og så tænkte jeg: hvorfor ikke ligge og lege lidt med den :) så jeg har sat nye ram i og installeret windows 7, og hvis man så også kunne sætte ny CPU i ville det være nice :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 12:17 #8
Bundkortet kan kun understøtte en vis hastighed. Det skal også undersøges.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 12:50 #9
Nu har jeg kigget lidt efter hvad mit bundkort understøtter af hastigheder, og jeg så en bærbar med det samme bundkort i som mig, men der sad en core 2 duo T5300 i, så jeg brude vel godt kunne købe en T5600 og sætte i?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2009 - 13:06 #10
Hvis det står der så kan den ;o) Prøv at gå ind på producentens hjemmeside og check. Så er du helt sikker.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
16. januar 2009 - 15:09 #11
Det gør jeg :).

Og så siger jeg tusind tak for hjælpen :).

Ps. smid lige et svar så du kan få nogle point :).
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2009 - 14:10 #12
Samler ikke på point, læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
19. februar 2009 - 14:39 #13
ok..