Avatar billede kischi Novice
15. januar 2009 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

br to newline

Hej jeg har gjort så man kan indtaste poster på min hjemmeside.
Oh når man trykker enter laver den en <br> så den går ned på næste linje når man ser siden.

Det gør jeg på denne måde:
.Replace(Environment.NewLine, "<br />");

Men hvis jeg vil hente det hele ud igen i en textarea, fordi det skal redigeres på, så tager den <br> med.

Er der en måde man kan replace så <br> bliver til newline. ?

Jeg håber i forstår hvad jeg mener?

Mvh. Adam
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. januar 2009 - 10:00 #1
Kan du ikke bare bruge Replace, ligesom du gør når du konverterer det til html?

.Replace("<br />", Environment.NewLine);
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2009 - 10:09 #2
det lyder som lidt en forkert tilgang at gemme html i databasen - gem indholdet fra dit textarea direkte i databasen og kør så din replace når data skal vises. På den måde kan du let benytte dit indhold i andre miljøer.
Avatar billede kischi Novice
15. januar 2009 - 10:17 #3
Jo jeg kunne faktisk godt bare vende det om.
Det havde jeg faktisk også prøvet, men jeg havde bare gjort det forker hehe.

Tak for hjælpen
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. januar 2009 - 10:21 #4
Jeg lægger et svar, men tag det keysersoze siger i betragtning, det kan være det er en bedre løsning for dig.
Avatar billede kischi Novice
15. januar 2009 - 10:37 #5
Ja ok, men dit virker også. Men ok jeg vil prøve hans så. :-D