Avatar billede shadowman87 Nybegynder
11. januar 2009 - 14:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

flere brugere med hvert deres mail domæne i exchange 2003?

Hej Alle.

Nu prøver jeg endnu engang at oprette et spørgsmål her inde, og håber på at kunne få et svar som jeg kan bruge til noget :)

Mit spørgsmål eller problem stilling er som følger:

Jeg har flere forskellige domæner:

Domæne1.dk
Domæne2.dk
Domæne3.dk
Domæne4.dk

og jeg har eksempelvis tilsvarende 4 brugere.

Hvordan får jeg oprettet 4 brugere som har hver deres email fra hver deres domæne ??

Jeg kan som det ser ud nu, sagtens oprette 4 domæner i min smtp, og jeg kan også sagtens oprette 4 brugere, og lave en postkasse til hver enkelt, men så bliver resultatet jo at hver af de 4 brugere får en primær mail som er den først oprettede smtp, og de 3 andre mail's kan den kun modtage på, og selvom de modtager på en af de andre mail's så svare den tilbage med den primære mail.

Findes der en løsning for dette problem ??
Jeg er ved at få grå hår i hovedet af det :(

På forhånd tak.

(Håber jeg har formuleret mit spørgsmål korrekt, klart og tydeligt, ellers må i sige til)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. januar 2009 - 18:06 #1
der er ifølge dk-hostmaster ikke oprettet følgende domain
Domæne1.dk
Domæne2.dk
Domæne3.dk
Domæne4.dk
så vil du have et rigtigt svar må du også stille rigtige spørgsmål

men eller retter du bare den primære smtp addresse på idine bruger

exchange 2003 er legacy, brug exchange 2007
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
11. januar 2009 - 18:20 #2
Domæne1.dk etc. er fiktive domæner, det håber jeg virkelig du kan regne ud, og jeg håber virkelig ikke du har brugt tid på at undersøge det hos DK-hostmaster.
Avatar billede mr.d Nybegynder
11. januar 2009 - 19:55 #3
Ja det er let.
Som du skriver opretter du dres domæne i exchange men du skal også ind i active domains and trust og tilføje hvert domæne som upn suffixes.
Jeg kan evt. vise dig det på en delt session.
Avatar billede mr.d Nybegynder
11. januar 2009 - 19:56 #4
og HUSK at lave en oprette intern DNS til dem og sætte en MX reccord i som pejer internt på mail serveren.
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
11. januar 2009 - 20:01 #5
mr.d

Hvis du gider og vise mig det i delt session vil det være super cool.. :)
For lige nu roder jeg bare rundt i det jeg selv laver.
Avatar billede mr.d Nybegynder
11. januar 2009 - 20:11 #6
ok det klare vi smid en mail på hwd snabel a cpq dot dk
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
11. januar 2009 - 20:42 #7
mail sendt.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
12. januar 2009 - 22:32 #8
forkerte oplysninger = ingen svar herfra
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. januar 2009 - 22:44 #9
Smider lige et svar... :-)
Domænerne skulle tilføjes under active directory and trust -> UPN suffixs og tilføjet i ESM under recipient policyes.
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. januar 2009 - 22:44 #10
Hvad mener du Jonah ??
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. januar 2009 - 22:50 #11
Prøvet lige igen..... dogh!
Domænerne skulle tilføjes under active directory domains and trust -> UPN suffixs og tilføjet domænerne i ESM under recipient policyes.
Avatar billede mr.d Nybegynder
12. januar 2009 - 22:50 #12
Sådan.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. januar 2009 - 13:29 #13
forkerte domain, derfor ingen svar
Avatar billede mr.d Nybegynder
13. januar 2009 - 13:36 #14
fremgangs måden er stadig den samme, og måske god praksis ikke at skrive domains i et offentligt forum pga. spam botter. ;-)