Avatar billede mayhemark Nybegynder
02. januar 2009 - 18:08 Der er 8 kommentarer

bærbar booter kl 00:00 dagligt.

Hej og glædeligt nytår :)

Min bærbare Toshiba A200-1GU Sattelite begyndte for en del dage siden at boote af sig selv. Dette sker på samme tidspunkt hver dag, såfremt den er i standby. Jeg har søgt en del på nettet og har prøvet af afhjælpe problemet med at tjekke "Wake on lan" i BIOS og har tjekket i enhedshåndtering, at der ikke var noget hardware der kunne "vække" computeren.
Jeg har isntalleret Avast antivirus nogle dage inden. Kan ikke finde en indstilling hvor den skulle være indstillet til at gøre noget ved midnat.

Tak fordi I læser dette.
Rasmus
02. januar 2009 - 19:34 #1
... du mener alstå tænde/starte af sig selv ?
Prøv uden (internet)netværk kabel monteret ?
Avatar billede mayhemark Nybegynder
02. januar 2009 - 19:41 #2
Ja, når jeg klapper skærmen ned, går den på standby af sig selv - det har jeg indstillet den til. Men kl 00:00 starter den op fra SB. Når jeg så klapper skærmen op, viser den loginskærmen.

Den er på trådløst netværk - har prøvet at slukke for det, men den starter alligevel.
Har prøvet at ændre tiden til 23:59 og så klappe ned - så starter den stadig kl 00:00.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. januar 2009 - 19:51 #3
Jeg ved ikke hvor meget der skal til at vække den fra SB, men er det muligt at f.eks. dit antivirus-program står til at opdatere kl. midnat?
Eller måske Windows update?

Som sagt, jeg aner ikke om det kan være tilfældet, bare et langskud.  :-)
Avatar billede mayhemark Nybegynder
02. januar 2009 - 19:56 #4
Antivirus har ikke noget "tidspunkt" af hvad jeg kan se, der står bare automatisk. Den plejer bare at poppe op engang imellem om at der er opdatering klar.
Windows update gør det automatisk kl 03, så tror desværre ikke det er dem.
02. januar 2009 - 21:05 #5
... eller antivirus programmet er sat til at scanne det hele kl 00:00 ?
Check opsætningen ?
(Prøv at disable det helt ?)
Avatar billede mayhemark Nybegynder
03. januar 2009 - 00:17 #6
Prøvede at disable antivirus, og har kunnet konstatere det ingen effekt havde. Har også slukket for net forbindelse, det hjalp jo så selvfølgelig desværre heller ikke. :(
Avatar billede mrehn Nybegynder
03. januar 2009 - 12:13 #7
Har du en Home Server?
I så fald vil din computer uanset om den er forbundet til netværket eller ej vække sig selv.. Den indstilling kan du slå fra ved at højreklikke på Homeserver ikonet...
Avatar billede mayhemark Nybegynder
03. januar 2009 - 17:59 #8
Nej, Min com bliver ikke brugt som server.