Avatar billede terminator Nybegynder
31. december 2008 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværksforbindelse virker ikke

Hej

Ville høre om der var nogen der havde et bud på dette problem...

Jeg har 2 bærbare computere som fungerer 100 % ok. Den ene kører WIN XP HOME og den anden kører VISTA HOME PREMIUM. De er begge på nettet og kører fint på en kablet forbindelse. De kan bare ikke komme på nettet trådløst nogen af dem ?
Jeg kan fint SE den trådløse forbindelse.....osse ovre fra min nabo. Jeg får bare ikke lov at logge på. Min Router er en ZYXEL P-334 WT. Jeg kører med Norton Internet Security 2009 på begge maskiner. Begge PC'ere er fuldt opdateret fra Microsoft og NORTON. XP maskinen er osse lige re-installeret, da jeg troede det kun var den der havde problemet. Det viste sig desværre at være dem begge. Jeg prøvede iøvrigt at komme på med en trådløs forbindelse FØR jeg installerede NORTON på XP-maskinen. Det ville den heller ikke, så problemet ligger vel ikke i NORTON ?
På VISTA maskinen siger den når jeg kører trådløst at forbindelsen kun er lokalt og at forbindelsen ikke er identificeret..?

Problemet startede faktisk efter at jeg havde været på ferie og havde haft XP maskinen med. Der brugte jeg den på en trådløs forbindelse uden adgangskode. Da jeg kom hjem var den gal. Ikke engang en re-installation løste det. Det kan være et tilfælde men jeg fatter minus.

Er der nogen der har et seriøst bud på hvad der kan være galt.

Mvh terminator
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. december 2008 - 15:21 #1
Det er helt sikkert ikke Norton.

Prøv først at deaktivere sikkerhed i routeren, for at se om det er det som volder problemer.

Kan de det, så er sikkerheden forkert sat op i routeren.

Kan en ikke, så skal vi ind i maskinerne, for at sikre at de "taler" samme sprog som routeren.
Avatar billede terminator Nybegynder
31. december 2008 - 15:46 #2
Ok...takker for input. Her for lidt siden prøvede jeg at skifte kanal/frekvens på routeren. Det gav adgang på VISTA maskinen men ikke på XP. Jeg mener at have prøvet det før hvor det faktisk lykkedes men pludselig ville den så ikke igen.
Jeg prøver lige dit forslag en af de førstkommende dage. Nu venter jeg nemlig gæster :)
GODT NYTÅR TIL DIG :D

terminator
Avatar billede terminator Nybegynder
20. januar 2009 - 12:01 #3
Hej igen. Jeg installerede nye drivere til netværkskortet da de var fra 2004 !!!
Bingo...så kørte det igen...lol.
Avatar billede terminator Nybegynder
20. januar 2009 - 12:05 #4
Hvorfor jeg så lige skulle ændre frekvens før den ville logge på med Vista-PC'en kan jeg ikke forklare. Jeg havde jo heller ikke installeret nyt firmware i routeren. Hovedsagen er at det virker nu..hehe.
Men mange tak for input, det er jo altid rart :D
Avatar billede terminator Nybegynder
23. november 2009 - 19:27 #5
Lukker lige dette spørgsmål :)