Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
29. december 2008 - 23:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af mutlimeter(voltmeter)

Hej eksperter.
Jeg har monteret en forstærker i min bil og vil gerne måle om der er spænding gennem den, da det ikke virker.
Til den opgave har jeg lånt et voltmeter af en ven, men ved desværre ikke hvordan jeg instiller det til sådan en opgave?

Her er et billede af af apparatet
http://graph.exportpages.com/ppic/P61084F124854.jpg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2008 - 23:28 #1
Ovre til venstre står der ca.  "V =".

Indstil den til "20".

Så kan du måle om der er 12 volt igennem.
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
29. december 2008 - 23:41 #2
Okay jamen tusinde gange tak for det Erik. Vil du ikke smide et svar på tråden. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2008 - 23:45 #3
Nej tak. Jeg samler slet ikke på point. Svar selv, og accepter dit eget svar.

Når du måler, så mål også med belastning. Så ved du om forstærkeren faktisk får 12V, når den er tændt.

Og pas på med ikke at kortslutte de 12V - det skulle efter sigende ikke være så rart.
Avatar billede b3k-0ne Nybegynder
29. marts 2014 - 00:01 #4
Lukker