Avatar billede meiland Mester
27. december 2008 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Program til ER diagrammer

Hej Alle !

Findes der et gratis program til at lave ER-diagrammer med ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2008 - 19:18 #1
Ja kig på DIA

http://dia-installer.de/index_en.html

ellers Visio til windows som koster
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2008 - 19:58 #2
DIA er så vidt jeg ved et tegne program ikke et model værktøj.

Der er stor forskel.

Men hvis man vil bare vil tegne et ER disgram, så er DIA sikkert helt fint.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2008 - 21:25 #3
Du har helt ret, DIA er bare tegninger lige som visio. Det eneste model værktøj jeg kender er Rationel Rose der vist er købt af IBM og som jeg ikke ved om er gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2008 - 21:33 #4
Rational plejer at koste en formue.

Der er andre f.eks. ERWin - de koster også en formue.
Avatar billede pgroen Nybegynder
29. december 2008 - 13:07 #5
Oracle har jo netop frigivet "Oracle SQL Developer Data Modeling" i en beta-version:
http://www.oracle.com/technology/products/database/sql_developer/files/Modeling.html

- Jeg har endnu ikke selv haft tid til at pilleroderage, men det ser RET interessant ud...
Avatar billede meiland Mester
04. januar 2009 - 23:41 #6
jeg har fundet et par programmer selv, hvor jeg synes at dezign er det bedste alternativ. Desværre ikke gratis, men med en pris fra 195 euro.

Dezign: http://www.datanamic.com/dezign/index.html
DBDesigner: http://fabforce.net/dbdesigner4/

Jeg har nok ikke været for præcis da jeg smed spørgmålet, så der er point til bufferzone og pgroen.
Smid lige et svar pgroen
Avatar billede pgroen Nybegynder
05. januar 2009 - 09:12 #7
Citat fra "Oracle SQL Developer Data Modeling" FAQ:

Is SQL Developer still free?
- Yes, Oracle SQL Developer is still free.

:-)
Avatar billede meiland Mester
05. januar 2009 - 14:06 #8
Spørgsmålet var nok ikke præcist nok til at det var et modelprogram jeg eftersøgte.

Forresten virker Dezign også med access db.