Avatar billede plovski Novice
25. december 2008 - 12:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, mit webhotel er lukket. Hvad Nu?

Hej gode eksperter. Jeg har haft webhotel på skandihost indtil den 23. december, hvor foretagendet overgik til anden ejer. Jeg var blevet varslet, men på en email addresse, som jeg sjældent tjekker.
Jeg har været inde og se på forskellige web-hoteller, og fælles for dem er, at man kan tilmedle et domæne, som man allerede har registreret, eller man kan oprette et nyt. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at bruge mit gamle, men jeg går ud fra, at det kræver andet end bare at angive det gamle domæne-navn i formularen hos det ny webhotel. DK-hostmaster skal vel indover, går jeg ud fra, og der er vel et eller andet, som jeg skal skrive under på?

Kan nogen gøre mig klogere på proceduren?

Venligst, PF
Avatar billede nemlig Professor
25. december 2008 - 13:00 #1
Jeg har flere sider kørende hos web2u.dk. Det fungerer rigtigt godt og er meget billigt.

Proceduren er, at du opretter dig hos webhotellet, fx. web2u.dk
Så skal der ske en redelegering/flytning af domænet, hvilket kan ske gratis hos www.gratisdns.dk
I forbindelse med denne flytning, bliver der sendt en anmodning til www.dk-hostmaster.dk, og dk-hostmaster.dk sender automatisk en email til ejeren af domænet, om at flytningen skal godkendes. Når dette er sket, skal de forskellige navneservere opdateres, hvilket sker automatisk i løbet af 24 timer.
Avatar billede nemlig Professor
25. december 2008 - 13:02 #2
PS. Nogle webhoteller sørger også for flytningen af domænet, så du kun skal godkende flytningen hos Dk-Hostmaster.
Avatar billede computerlab Nybegynder
25. december 2008 - 13:11 #3
Find din seneste faktura fra DK-hostmaster, hvor du kan finde dit ID og pinkode. Så kan du logge ind og evt. rette din e-mail adr. til din nuværende.
Når du så opretter en konto hos et nyt webhotel, vælger du at overføre dit domæne til dem, de sender en forespørgsel til den domæneansvarlige (dig) pr. e-mail, som du accepterer.

Mvh
Brian
Avatar billede nemlig Professor
25. december 2008 - 13:21 #4
Og kan du ikke huske dit bruger id, kan du finde den ved indskrive domænenavnet i feltet "Find domænenavn" midt på siden på www.dk-hostmaster.dk.
Herefter kan du få gensendt koden her:
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=168
Avatar billede plovski Novice
26. december 2008 - 12:06 #5
Tak Brian og nemlig. Nu er det endt på, at jeg har bedt dk-hostmaster om at sende mig pin-koden per brev, og så tager jeg den derfra. Nu lige et spørgsmål mere. Jeg har tænkt mig at benytte lejligheden til at oprette et nyt domæne sammen med mit "værelse" på det ny hotel. Men jeg kunne samtidig godt tænke mig, at mit gamle domæne blev knyttet til den ny host, sådan at jeg stadig kunne modtage den post, som folk skulle finde på at sende til min gamel mail-addresse.

På hotellernes tilbud er der ofte specificeret, hvor mange domæner man kan have på samme hotel. Hvis det for eksempel er angivet til 1, betyder det så, at jeg ikke kan knytte både det gamle og det ny domæne til samme hotel
Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke kan forstå, at hotellet skal blande sig i, eller blandes ind i, hvor mange domæner, der viser hen til det. Som jeg forstår det, er det man indstiller hos dk-hostmaster, hvordan domæne-navne "skal forstås", dvs. hvor de skal "vise hen". Det behøver stedet, som de skal "vise hen til", vel ikke vide noget om?
Og sluttelig: Hvis det er sådan, at jeg behøver to domæner, er det så en mulighed dér. Jeg synes ikke, at det fremgår på deres hjemmeside...

Men tak igen for de gode svar, som I begge to har givet. Jeg tror nu nok, at det er nemlig, der får pointene; det er nemlig nemlig, der hjalp mig mest videre (til at finde mit brugernavn til dk-hostmaster). Er nemlig venlig at lægge et svar, så der kan gives point :-)
pf
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. december 2008 - 12:24 #6
Der skal være en DNS server der laver henvisningerne til mail og www på dit domæne. Du kan bruge et webhotel, hvor du kan tilknytte flere domæner på samme konto, eller evt. bruge gratisdns.dk

Du kan også kontakte mig her, hvis der er andet jeg kan hjælpe dig med: www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian
Avatar billede nemlig Professor
26. december 2008 - 12:27 #7
Del du bare pointene mellem Brian og jeg. Held og lykke med "projektet".
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. december 2008 - 12:59 #8
Ja, held og lykke.
Avatar billede plovski Novice
26. december 2008 - 17:33 #9
Ja, det kunne jeg åbenbart ikke finde ud af, Brian. Beklager. Hvis jeg kan give dig point på en anden måde, så gør jeg gerne det, ellers må du nøjes med venlige tanker for den venlige hjælp. KH, Lars
Avatar billede nemlig Professor
26. december 2008 - 17:43 #10
Du skulle have markeret begge navne ved at holde Ctrl eller Shift nede, når du markede nr. 2 navn.

Computerlab kan svare på dette spørgsmål, så giver jeg ham pointene.

http://www.eksperten.dk/spm/857678
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. december 2008 - 17:48 #11
Det er helt OK, du kan bare huske mig skulle du få brug for hjælp til IT, web, grafik, foto eller andet af det jeg laver.

Mvh
Brian
Avatar billede plovski Novice
27. december 2008 - 12:03 #12
Det husker jeg, Brian. Også, at det ikke kom til tekstligt håndgemæng om, hvem der havde fortjent pointene, og hvem der ikke havde (det har jeg oplevet før, her på stedet). I er mønster-eksperter! Lars