Avatar billede maria_agnete Nybegynder
24. december 2008 - 10:31 Der er 9 kommentarer

problem med firewall??

Hej eksperter

Jeg har problemer med min fars computer. Problemet ligger i, at jeg ikke kan komme ind på hjemmesider, som kræver et login, eksempelvis min studie-email.

Internet Explorer giver mig denne fejlmelding. Men har ingen anelse om, hvad jeg skal gøre ved den?

Fejlmelding:
Windows kunne ikke oprette forbindelse til Internettet ved hjælp af HTTP, HTTPS eller FTP. Dette skyldes højst sandsynligt indstillingerne for firewall på computeren.
Kontroller indstillingerne for firewall for HTTP-port (80), HTTPS-port (443) og FTP-port (21).
Du skal muligvis kontakte Internetudbyderen eller producenten af firewallsoftwaren.

Håber der er nogen som kan hjælpe :)

God jul
Maria
Avatar billede maria_agnete Nybegynder
24. december 2008 - 10:33 #1
Jeg får denne diagnosticeringslog, hvis det kan være til nogen hjælp??!

Seneste tidspunkt for kørsel af diagnosticering: 12/24/08 10:22:59 Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

warn HTTPS: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn FTP (Passiv): Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn HTTPS: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: A connection with the server could not be established
warn HTTP: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn FTP (Aktiv): Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn HTTP: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: A connection with the server could not be established
error En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet.
error En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet.
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.
info Omdirigerer bruger til supportopkald

Diagnosticering af DNS-klient
DNS - Ikke et scenarie for en privat bruger

info Bruger webproxy: nej
info Fortolker navn korrekt for (www.microsoft.com): ja
Ingen DNS-servere

DNS-fejl

Diagnosticering af gateway
Gateway

info Følgende proxykonfiguration bruges af Internet Explorer: Automatisk registrering af indstillinger:Aktiveret Automatisk konfigurationsscript: Proxyserver: Liste over proxyforbigåelser:
info Der kunne ikke hentes proxyindstillinger ved hjælp af mekanismen til automatisk proxykonfiguration
info Computeren har følgende standardgatewayposter: 80.164.76.1
info Computeren har følgende IP-adresse(r): 80.164.76.5
info Standardgatewayen befinder sig i det samme undernet som denne computer
info Standardgatewayposten er en gyldig unicast-adresse
info Standardgatewayadressen blev fortolket via ARP efter 1 forsøg
info Standardgatewayen blev nået via ICMP Ping efter 1 forsøg
info TCP-porten 80 på værten 65.55.12.249 blev nået
info Der blev oprettet forbindelse til Internetværten www.microsoft.com.
info Standardgatewayen er OK

Diagnosticering af IP Layer
Beskadiget IP-routingtabel

info standardrute er gyldig.
info tilbagekoblingsrute er gyldig.
info lokal værtsrute er gyldig.
info lokal undernetrute er gyldig.
Ugyldige ARP-cacheposter

action ARP-cachen er tømt

Diagnosticering af IP-konfiguration
Ugyldig IP-adresse

info Gyldig IP-adresse blev registreret: 80.164.76.5

Diagnosticering af trådløs forbindelse
Trådløs - Tjeneste deaktiveret

Trådløs - Bruger-SSID

Trådløs - Første konfiguration

Trådløs - Radio slået fra

Trådløs - Uden for område

Trådløs - Hardwareproblem

Trådløs - Ny bruger

Trådløs - Ad hoc-netværk

Trådløs - Lav prioritet

Trådløs - 802.1x aktiveret

Trådløs - Konfigurationsuoverensstemmelse

Trådløs - Lav SNR

Diagnosticering af WinSock
Status for WinSock

info Alle BSP-poster (base service provider) findes i Winsock-kataloget.
info Kæder til Winsock-tjenesteudbydere er gyldige.
info Udbyderposten MSAFD Tcpip [TCP/IP] bestod testen til tilbagekoblingskommunikation.
info Udbyderposten MSAFD Tcpip [UDP/IP] bestod testen til tilbagekoblingskommunikation.
info Udbyderposten RSVP UDP Service Provider bestod testen til tilbagekoblingskommunikation.
info Udbyderposten RSVP TCP Service Provider bestod testen til tilbagekoblingskommunikation.
info Forbindelserne er gyldige for alle Winsock-tjenesteudbydere.

Diagnosticering af netværkskort
Registrering af netværksplacering

info Bruger privat internetforbindelse
Identifikation af netværkskort

info Netværksforbindelse: Navn=LAN-forbindelse, Enhed=VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, Medietype=LAN, Undermedietype=LAN
info Netværksforbindelse: Navn=1394-forbindelse, Enhed=1394-netværkskort, Medietype=LAN, Undermedietype=1394
info Netværksforbindelse: Navn=Begrænset adgang, Enhed=Conexant HSF V90 56K PCI Modem, Medietype=TELEFON, Undermedietype=INGEN
info Netværksforbindelse: Navn=TDC Internet, Enhed=Conexant HSF V90 56K PCI Modem, Medietype=TELEFON, Undermedietype=INGEN
info Netværksforbindelse: Navn=TDC Internet 2, Enhed=Conexant HSF V90 56K PCI Modem, Medietype=TELEFON, Undermedietype=INGEN
info Ethernet-forbindelse blev valgt
Status for netværkskort

info Status for netværksforbindelse: Tilsluttet

Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

warn FTP (Passiv): Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn HTTPS: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn HTTP: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn FTP (Aktiv): Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: A connection with the server could not be established
warn HTTPS: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: A connection with the server could not be established
warn HTTP: Fejl 12029 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: A connection with the server could not be established
error En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet.
error En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet.
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. december 2008 - 13:02 #2
Har du slået Windows egen firewall fra?
Avatar billede maria_agnete Nybegynder
25. december 2008 - 10:56 #3
Når jeg går ind i 'Windows Sikkerhedscenter' på computeren, skriver den at Firewall'en er slået til.

Det skal den måske ikke???
Avatar billede maria_agnete Nybegynder
25. december 2008 - 12:28 #4
Det skal måske lige nævnes, at han ikke har en ZoneAlarm firewall.. men jeg kunne ikke oploade mit spm andre steder..
25. december 2008 - 12:31 #5
(Fortsætter vist her -> http://www.eksperten.dk/spm/857572 )
Avatar billede maria_agnete Nybegynder
26. december 2008 - 09:00 #6
jeps ;)
Det er den samme computer, men er ikke sikker på, at det er det samme problem?!?!
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. december 2008 - 14:07 #7
Prøv evt. (som en prøve) at slå Nortons firewall fra, og se om det hjælper. Hvis ikke det gør det, så ved vi i det mindste, at det ikke er firewallen, det er galt med.
Avatar billede maria_agnete Nybegynder
29. december 2008 - 10:45 #8
Hej Ejvindh,
Har prøvet at slå den fra, men uden held  :(
Avatar billede Tneb1 Nybegynder
30. oktober 2010 - 15:47 #9
prøv denne løsning: åben internet explore
                    åben funktioner
                    åben internetindstillinger
                    åben forbindelse
                    åben lan indstillinger
                    fjern alle flueben, du kan evt. beholde flueben ved automatisk registreing af indstillingerne.