Avatar billede jstensgaard Nybegynder
23. december 2008 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kabel TV over cat5 netværkskabel

Vi er flytte ind i et hus hvor der ikke er ført traditionel antennekabel (coax) rundt i huset. Kun cat5 kabel som udgår fra teknikskabet til fire forskellige punkter (RJ45 dåser) i boligen. I området udbyder ComX både kabeltv og IPTV. Problemet er at vi pt. ikke ønsker deres IPTV løsning. Spørgmålet er kan man forholdsvis enkelt bruge netværkskablet til et traditionelt kabeltv signal? I så fald er der brug for en slags adapter der kan koble antennestik til RJ45.
Jeg er godt klar over at det ikke er fagteknisk korrekt beskrevet ovenfor men håber I forstår mit problem.
Avatar billede dr.big Nybegynder
23. december 2008 - 22:32 #1
Har været ude hos en kunde, hvor der var installeret LK kabler i hele huset... der brugte vi http://www.alletiders-el-vvs.dk/shop/lk-ihc-net-1579p.html til at lave rj45 stik om til alm antene kabler...
Avatar billede jstensgaard Nybegynder
23. december 2008 - 23:30 #2
Det lyder som en mulig løsning - ved du om der i det tilfælde var installeret et IHC Multimedienet modul? I vores tilfælde leveres antennesignalet ind i huset via et triax stik i ComX boksen/routeren. Dette triax stik skal jo ledes over i de fire cat5 kabler (rj45) som fordeler signalet rundt i huset. Ved du hvordan dette gøres?
Avatar billede dr.big Nybegynder
23. december 2008 - 23:52 #3
Ja det hele var installeret over et IHC Multimedienet modul…

Det er noget tid siden, men mener at triax stik gik ind i ”hoved” multimedienet modulet (om det havde et ekstra/specielt modul kan jeg ikke huske), hvorefter der var et panel med 4 rj45 stik, så man så kunne patche over i det rum man ønske skulle have tv signal…
Ellers prøv at ring til din lokale elektriker, de må vide det;)
Avatar billede jstensgaard Nybegynder
24. december 2008 - 00:01 #4
Super - tak for dit svar.
Avatar billede jstensgaard Nybegynder
24. december 2008 - 00:14 #5
Ved du hvordan jeg uddeler point til dig for dit svar?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. december 2008 - 23:16 #6
det klarede du jo fint ved at suge dem selv
Avatar billede jstensgaard Nybegynder
30. december 2008 - 23:35 #7
Det var så ikke min mening at "suge" dem selv. Men hvis du kan fortælle mig hvordan jeg "belønner" dr.big så hører jeg gerne nærmere.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. december 2008 - 23:54 #8
det tror jeg er for sent nu i dette spørgsmål
men eller skulle han bare have lagt et svar, som du accepteret
men det kan vel også være ligemeget med point, da man ikke kan bruge dem til noget, de giver i hvert fald ikke flæskerolade på bordet
Avatar billede dustie Mester
31. december 2008 - 14:48 #9
De fleste opretter et nyt spørgsmål med en titel i stil med "Point til xxx" og med henvisning til dette spørgsmål.