Avatar billede julief Nybegynder
21. december 2008 - 19:12 Der er 2 kommentarer

iTunes til ekstern harddisk - hvordan?

Jeg ønsker at flytte alt den musik jeg har liggende på min computer til en ekstern hd og opbevare iTunes biblioteket her for fremtiden, så der intet ligger på min computer.

Har uden held prøvet at finde svar i andre artikler + apple support, men synes ikke der er noget som specifikt beskriver netop hvad jeg er i tvivl om.

Jeg har nu opsat iTunes til i fremtiden, at lægge alt nyt musik over på min eksterne hd og ikke kopiere arkiv til mappen iTunes på computeren.
Er der andet som skal gøres i fremtiden foruden at sætte den eksterne HD til når jeg ønsker at benytte biblioteket?
Her tænker jeg mht opsætning i iTunes, er der andet der skal tickes af i programmet for at det fungerer?

Endvidere er jeg i tvivl om hvilken funktion jeg skal benytte for, at sætte kopieringen fra computer til hd i gang, nogen som kan give mig en quickguide til dette?

Fjerner biblioteket som ligger på computeren sig automatisk i takt med filerne kopieres over til den eksterne hd? Eller kan jeg trygt slette disse filer når kopieringen er gennemført?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Julie
Avatar billede swiatecki Novice
21. december 2008 - 19:31 #1
Jeg har bare kopieret al musikken over på den eksterne, slettet alt fra itunes, og så importeret den fra den eksterne. Det eneste du sakl være opmærksom på er at den eksterne harddisk har samme drevbogstav(fx "E") hver agng du slutter den til
Avatar billede julief Nybegynder
21. december 2008 - 19:47 #2
Tak for indlægget. Det besvarede dog ikke mine spørgsmål:-)